  • 1. Data: 2004-11-17 19:21:25
    Temat: przedawnienie dewiz przywiezionych z zagranicy
    Od: "damianek" <r...@p...neostrada.pl>

    Mam pytanie dotyczące dolarów USD. Byłem w USA w 1988r i przywiozłem 10 tys.
    dolarów ale nie zgłaszałem tego na lotnisku przy odprawie i jednym słowem
    udało się je przewieźć. Dolary te nie zostały opodatkowane. Czy teraz grozi mi
    opodatkowanie lub jakieś kary z tym związane? A może sprawa podlega
    przedawnieniu po prawie 15 latach?

  • 2. Data: 2004-11-17 20:55:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    damianek wrote:
> [...]
    > opodatkowane. Czy teraz grozi mi opodatkowanie lub jakieś kary z tym
    > związane? A może sprawa podlega przedawnieniu po prawie 15 latach?

    Odpal działkę, to nikomu nie powiem :-)

  • 3. Data: 2004-11-17 22:44:31
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    > Odpal działkę, to nikomu nie powiem :-)

    teraz to sie nazywa prowizja

  • 4. Data: 2004-11-18 08:31:29
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Widzisz w jakich czasach żyjemy.Powiesz ,że masz dolary a wszyscy zaraz by
    chcieli Mercedesa klasy S z ciemnymi szybami i to koniecznie ciemne !

    Pzdr.
    A właściwie to po co opowiadasz o tych dolarach ??
    Sam prosisz się o kłopoty ?

  • 5. Data: 2004-11-18 12:17:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, damianek wrote:

> [...]
    >+ opodatkowanie lub jakieś kary z tym związane? A może sprawa podlega

    Masz problem.
    Mianowicie: jak DOWIEŚĆ że NAPRAWDĘ miałeś owe dolary 15 lat temu :>

    Poważnie piszę: w prasie był opis takiej sprawy dzisiejszej babci
    która jeszcza chyba za PRL "walutę dobrze schowała".
    Przy próbie wydania (na mieszkanie wnuczki czy jakoś tak) US
    się przyczepił, poprosił o DOWÓD że to było wtedy - i z braku dowodu
    łup podatkiem... 75% jakby kto pytał, art. 30.1.7 ustawy.

    Niestety prawo jest łaskawe dla przestępców - fachowców, a nie
    "normalnych ludzi"... :[
    Było trzeba w giełdę inwestować jak obrót był z grubsza
    biorąc bezimienny :>
    Przecież *skądś* musieli brać się chętni żeby INNI mogli zarobić
    z przebiciami rzędu kilkuset procent, nieprawdaż ? :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (który na giełdzie nie inwestował :>)

  • 6. Data: 2004-11-18 19:59:47
    Od: r...@p...neostrada.pl

> [...]
    > Przecież *skądś* musieli brać się chętni żeby INNI mogli zarobić
    > z przebiciami rzędu kilkuset procent, nieprawdaż ? :|

    Udowodnić pobyt w USA to myślę, że można by było ponieważ wtedy studiowałem
    jęz ang. i na IV roku wziąłem urlop dziekański i wyjechałem.
    Natomiast jeżeli mowa o trzymaniu w domu to nie ma mowy. Po denominacji w 1995
    roku pieniądze szły sukcesywnie na konta bankowe w lokaty długoterminowe z
    powodu kuszących odsetek.

  • 7. Data: 2004-11-19 10:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004 r...@p...neostrada.pl wrote:
    [...]
    >+ Udowodnić pobyt w USA to myślę, że można by było

    Przecież to by było bez znaczenia.
    IMO chodzi o dowód że MIAŁEŚ PIENIĄDZE a nie że BYŁEŚ GDZIEŚ !

    >+ Natomiast jeżeli mowa o trzymaniu w domu to nie ma mowy. Po denominacji w 1995
    >+ roku pieniądze szły sukcesywnie na konta bankowe w lokaty długoterminowe z
    >+ powodu kuszących odsetek.

    No toż wszystkie kończyny opadają...
    Masz DOWÓD że te pieniądze MIAŁEŚ przed 1998 ??
    To o co pytasz ? :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)