  • 21. Data: 2020-05-11 16:08:20
    Temat: Re: Termin w 2020 na skladanie PIT za 2019
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" r8c3bj$q4k$1$P...@n...chmurka.net

    > Podobno nie można ograniczać swobód jak nie ma stanu
    > wyjątkowego, a są ograniczane, a stanu nie ma.

    - makabryczna emisja obligacyjna
    (tu można utopić sporo innowacyjno-racjonalizatorskich pomysłow)
    - obostrzenia
    (choćby sprawdzian zachowywania się obywateli, z których zbudowano suwerena)
    - wybory korespondencyjne
    - zdalne obrady parlamentarne...

    > Ale mandaty wlepiają więc chyba zgodnie z prawem no bo jak - bez podstawy?

    Czytałem, że wlepiano tym, którzy tankowali paliwo do niepustych zbiorników.
    (czyli wyleźli z domu, choć nie musieli)

    > Nawiasem mówiąc dla kogoś, kto nie ma samochodu, dostanie się
    > do pracy rowerem przejeżdżając przez pusty bulwar jest chyba
    > wirusologicznie znacznie bezpieczniejsze niż jechanie tramwajem.

    Zdecydowanie tak, choć tramwaje są ponoć upajane alkoholem...

    > Nie słyszałem aby ktoś dostał mandat za jechanie tramwajem,
    > a słyszałem aby dostał za jechanie rowerem po absolutnie
    > pustym bulwarze.

    Rowery publiczne zniknęły -- hulajnogi zostały.

    > Za wymianę opon też podobno obdzielają mandatami.

    Jesienią ubr. już nie uczestniczyłem w tym cyrku -- niemal nie jeżdżę, śniegu
    (nawet w zimy stulecia) nie ma, wielkich potrzeb komunikacyjnych nie mam...
    Nie te lata, gdy człek bez zimówek nie mógł przeżyć jednego dnia zimą...

    Gdyby tak jeszcze:
    - bezobsługowe elektryki
    - autonomia tak posunięta, że OC spadnie do zera
    - tanie i powszechne ładowarki solarne i wiatrowe...
    - oczywiście tanie smartfony z DF GNSS
    (podwójną częstotliwością GPS itp.)

    > Było już ponad 20 stopni a ja na zimówkach. Gdzieś
    > czytałem, że droga hamowania znacznie dłuższa.

    Lamelki niszczysz bezpowrotnie...

    Zimówki mają drobne nacięcia -- wielosezonowe także,
    ale wielosezonowe jakoś ;) sobie radzą latem...

    Te lamelki są przydatne na lodzie -- o ile są ostre...

    > Absurd goni absurd.

    Brak wymiany kół czy opon dał u mnie efekt uboczny -- niskie ciśnienie...
    Na to nałożyły się niskie temperatury i spore obciążenie -- prześladuje
    mnie teraz wizja BMW narciarza...

    Niby można ograniczać szybkość, ale czy to rozsądne rozwiązanie w praktyce? ;)

    -=-

    HardCore:
    https://www.nokiantyres.pl/innowacyjnosc/lamele-dzia
    lajace-niczym-pompa/
    Lamele pompujące w kształcie kieszonek odprowadzają, a nawet wypompowują
    wodę z nawierzchni, tym samym zapewniając oponie dobry kontakt
    z nawierzchnią podczas jazdy.

    Szukałem filmu ukazującego, co dzieje się z lamelkami zimówek latem...
    Nie znalazłem, ale można to sobie wyobrazić...
    Latem lamelki zimówek są miękkie -- szybko tępią się, ścierają...

    Wiosną bywają takie dni, że trudno oddychać -- tak dużo ścieru zimowych opon wisi w
    powietrzu...

    --