  • 1. Data: 2002-05-06 18:13:11
    Temat: Terminy przedawnienia
    Od: "bg" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Raz na jakis czas mam watpliwosci wiec pytam.
    Po jakim czasie ulegaja przedawnieniu należności, a po jakim czasie odsetki
    od tych należności?
    Czyli ktos nie placi za np. dostawe towaru to czy rzeczywiscie po dwoch
    latach ta naleznosc sie przedawnia (tak mi sie obilo o uszy)?
    A np. zaplacil ale znacznie pozniej niz nalezalo - to po jakim czaise mozna
    dochodzic odsetek od nieterminowej zaplaty - czy ta naleznosc tez sie
    przedawnia po dwoch latach i od kiedy liczy sie bieg terminiu
    przedawnienia - czy od dnia zaplaty?
    Bardzo prosze o odpowiedz i z gory dziekuje za ewentualne wskazanie podstawy
    prawnej.
    Beata