  • 1. Data: 2002-05-06 11:51:35
    Temat: jak uwolnic sie od Canal+ ??
    Od: "Piaskowa P." <m...@i...pl>

    Mam nadzieje, ze nie NTG.
    Moja tesciowa ponad 2 lata korzystala z tego "dobrodziejstwa" az w koncu
    stwierdzila, ze starczy jej :) Wyslala wiec im faxem informacje, ze
    rezygnuje od przyszlego miesiaca. Poniewaz w umowie jaka dostala na poczatku
    nie ma ani slowa ze mozna ja wypowiedziec nie za bardzo wiedziala jak to
    zrobic, ale myslala, ze pismo i jeszcze miesieczny okres wypowiedzenia
    wystarcza.
    Otoz nie. Dostala pismo, ze "nie mozemy uwzglednic Panstwa prosby o
    rozwiazanie umowy przed uplywem biezacego okresu jej obowiazywania". Umowa
    byla podpisana na 2 lata. ktore niedawno minely, wiec Canal+ automatycznie
    przedluzyl umowe na kolejne 2 lata (oczywiscie tej umowy juz tesciowa na
    oczy nie widziala, a co dopiero mowic o podpisywaniu) i wychodzi na to, ze
    ma obowiazek korzystac z Canal+ do 2004 roku.
    Powiedzcie mi - czy ja mam cos z glowa? Bo nie chce mi sie zmiescic w mojej
    glowie, ze ktos moze mi nakazac placic przez 2 lata za cos czego nie chce i
    na co nawet nie podpisywalam nowej umowy??
    Chyba kazda umowe cywilna mozna wypowiedziec lub rozwiazac?
    A czy takie "automatyczne" przedluzanie umow jest zgodne z prawem?
    Poradzcie co robic. Pozdrawiam,
    Małgorzata

  • 2. Data: 2002-05-06 15:29:39
    Temat: Re: jak uwolnic sie od Canal+ ??
    Od: "Cichy" <c...@s...pl>

    "Piaskowa P." <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Chyba kazda umowe cywilna mozna wypowiedziec lub rozwiazac?
    > A czy takie "automatyczne" przedluzanie umow jest zgodne z prawem?

    Przeczytaj, proszę, jeszcze raz umowę. Być może jest tam taka klauzula o
    automatycznym przedłużeniu ważności umowy, o ile żadna ze stron jej nie
    wypowie. Przyjrzyj się jeszcze raz paragrafom dotyczącym wypowiedzenia.
    Jeżeli ich nie ma, to po prostu niech teściowa przestanie płacić. To
    najlepsza metoda. Piłeczka będzie w ręku Canal+.

    Pozdrawiam,

    Dariusz Cichocki

  • 3. Data: 2002-05-07 21:30:45
    Od: "Piotr W." <p...@u...interia.pl>

    Użytkownik "Piaskowa P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczy nie widziala, a co dopiero mowic o podpisywaniu) i wychodzi na to, ze
    > ma obowiazek korzystac z Canal+ do 2004 roku.

    W przypadku przedłuzenia umowy o kolejne 2 lata wystepuje identyczna
    sytuacja, jak z zerwaniem umowy w czasie pierwszych 2 lat - jest tam jakas
    drobna kara manipulacyjna (100 zl?) ale nie ma możliwości zmuszenia abonenta
    do korzystania i płacenia z tej telewizji!
    Rada:
    1. Przestań płacić.
    2. Wyślij rezygnacje listem poleconym za potw. odbioru.
    Nota bene umowy Canal/Cyfra+ są znane ze swojej nieczytelnosci i
    kuriozalnych sformułowań.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 4. Data: 2002-05-08 11:26:58
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Cichy" <c...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli ich nie ma, to po prostu niech teściowa przestanie płacić. To
    > najlepsza metoda. Piłeczka będzie w ręku Canal+.

    Dziwna firma, ja mam to samo z Cyfra+ normalnie używałem płaciłem abonament
    aż tu któregoś pięknego dnia wyłączyli ustrojstwo ??? Miesiąc walki z BOK
    Cyfry (wyjątkowo oporny) udało się ustalić że sobie cos źle zaksięgowali,
    oczywiście po wyłączeniu przestałem dostawać rachunki i wszystko by było ok
    gdyby nie to że
    jednak Cyfra+ upiera się przy swoim i twierdzi ze nie zapłaciłem (pomimo że
    wysłałem faksem dowody wpłaty, jak dzwonię do nich to sytuacja taka sama jak
    poprzednio - faktycznie są pieniądze ale nie tu gdzie powinny). Przysłali
    pisemko z "prośbą" o zapłatę kary umownej itd... (która jest oczywiście dużo
    wyższa niż w umowie, twierdzą że regulamin zmienił sie w maju 2001 a ja
    byłem abonentem od czerwca 2001 i mam podpisany stary regulamin !!!, okazuje
    się że Cyfra może zmieniać ten regulamin dowolnie i nie musi o tym
    informować - tak usłyszałem w BOK'u).
    To samo ze zwrotem sprzętu okazuje się że sprzętu tak po porostu nie można
    oddać bo go nikt nie przyjmie, Cyfra+ musi przesłać formularz ale tego nie
    zrobiła i co mam zrobić ? ani ja im nie mogę udowodnić że nie wysłali ani
    oni mi ze wysłali ?! (formularz doszedł wraz z drukiem wpłaty kary umownej)

    Dowiadywałem sie u znajomego dystrybutora o co tu chodzi, stwierdził że
    bardzo dużo ludzi ma problemy z tą firmą i nie jestem żadnym wyjątkiem.

    Od tej pory odradzam każdemu kto tylko chce to kupić, jeżeli ktoś lubi
    problemy to polecam, 6 miesięcy spokoju a później sie zacznie przepychanka.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 5. Data: 2002-05-09 07:39:15
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Kurde!
    Kary um owne?
    Jakie kary?
    w regulaminie nic nie ma o karach!!!

    Mam podobne [prioblemy, chce zmienic abomnament na niszy, a oni twierdzą ze
    nie moge!

    Powiedzialem ze nie będe placil abonmamentu przez pare miechów, i potem
    powiem ze nie stac mnie na wyzszy abonament, to moze mi pozwolą
    zmniejszyc...

    Ale kary umowne????

    Co to k... ma znaczyc.....!!!!

    tyle kasy biorą za nic, bo nic tam wcale cuiekawego nie ma... no moze 2-3
    razy na miesiąc jakis ciekawy priogramk, a tak to jest tam to samo co gdzie
    indziej, ale za 100 zł miesięcznie......

    ja tam chyba z nich zrezygnuje bo zaczyna mnie to wkurzac....

    Będe oglądał 1, 2 tvn i wot i mi wystarczy...
    Pieprze......

    Richard

  • 6. Data: 2002-05-09 08:59:09
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Richard" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ja tam chyba z nich zrezygnuje bo zaczyna mnie to wkurzac....
    >
    > Będe oglądał 1, 2 tvn i wot i mi wystarczy...

    Znaczy to że ty masz regulamin w którym nie ma kar ale oni mają inny w
    którym są kary i od razu skierują to do firmy windykującej należności.
    A jak zapytasz o to skąd miałeś wiedzieć to powiedzą ci że oni mogą zmienić
    ale nie muszą cię o tym informować (twierdzą że wysyłają pocztą ale coś nie
    dochodzi a jak poprosiłem o jakiś dokument potwierdzający wysłanie to mówią
    że takich dokumentów nie muszą posiadać).
    Zresztą w moim przypadku nic nie mogli wysłać bo nie byłem jeszcze abonentem
    po prostu dystrybutor dał mi stary regulamin bo jak bym zobaczył nowy to
    pewnie bym się nie zdecydował (albo nowych mu jeszcze nie dosłali).

    Kara umowna = 500PLN (to jest pierwsza, potem mogą zwiększyć)

  • 7. Data: 2002-05-15 11:20:52
    Od: "Miloha Odziez Ciazowa" <m...@m...pl>

> [...]
    > pewnie bym się nie zdecydował (albo nowych mu jeszcze nie dosłali).
    >
    > Kara umowna = 500PLN (to jest pierwsza, potem mogą zwiększyć)

    ^^^
    ok, ale sama nazwa kara umowna zobowiązuje do "umówienia" się co do
    wysokości tej kary.

    -------------------------------
    Odzież ciążowa - www.miloha.pl

  • 8. Data: 2002-05-15 12:14:53
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Miloha Odziez Ciazowa" <m...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:abtg6n$5mm$1@news.telbank.pl...

    > abonentem

    > ^^^
    > ok, ale sama nazwa kara umowna zobowiązuje do "umówienia" się co do
    > wysokości tej kary.

    Też tak myślałem, ale jak się okazuje w polskim prawie możesz o niczym nie
    wiedzieć a przez to wyrażasz na to zgodę :)
    Dziwi mnie takie działanie firm że jeżeli nie otrzymują odpowiedzi od
    klienta to znaczy że zgadza się na wszystko. i coraz więcej firm to stosuje.
    Powinno być tak że skoro brak odpowiedzi to wyłączamy telefon, telewizję,
    itd...
    a teraz jest tak: skoro nie odpowiada to możemy z nim zrobić co chcemy :(
    Co gorsza można tworzyć fikcję typu "jak to nie wiedział, przecież
    wysłaliśmy pocztą, a przecież nie mamy obowiązku dokumentować faktu
    wysłania"

    Podobny wątek był na pl.soc.prawo tam ktoś sie skarżył na to że nie odesłał
    jakiejś pocztówki z pytaniami a skoro nie odesłał to dla Cyfry+ oznaczało że
    wyraża zgodę na najdroższy abonament :)

  • 9. Data: 2002-05-16 08:45:38
    Od: <c...@k...net.pl>

    > 1. Przestań płacić.
    > 2. Wyślij rezygnacje listem poleconym za potw. odbioru.

    Moj znajomy im napisał ze niestety jego dom zostal przesloniety wiezowcem w
    zwiazku z czym stracil mozliwosc odbioru sygnalu cyfry.

    jakos przeszlo :)

    ciuSMa

  • 10. Data: 2002-05-16 09:43:27
    Od: Sylwester Hendzel <s...@l...freak.pl>

    c...@k...net.pl wrote:

    > Moj znajomy im napisał ze niestety jego dom zostal przesloniety wiezowcem w
    > zwiazku z czym stracil mozliwosc odbioru sygnalu cyfry.
    >
    > jakos przeszlo :)

    Dobra wymowka zwlaszcza jak sie ma w kablowce :DD