  • 1. Data: 2002-05-06 15:05:57
    Temat: Wynajem mieszkania na firme
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Witam!
    Chce wynajac mieszkanie osobie fizycznej, ktora chce tam mieszkać, ale
    także zarejestrowac działalność gospodarczą . Mieszkanie jest moją
    własnością, ale należę do spółdzielni, która nalicza i pobiera czynsz i
    inne opłaty eksploatacyjne (na podstawie liczników, jesli to ma
    znaczenie). Czy z tytułu takiego najmu, SM może podnieść czynsz? W jaki
    sposób mam rozliczac sie z najemca? Czy mam mu wystawiac jakis rachunek?
    A koszty typu czynsz - czy to sie jakos "refakturuje"?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-07 09:17:27
    Temat: Re: Wynajem mieszkania na firme
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    uwazaj wnajmujac mieszkanie na cele prowadz. dzialalnosci gospodarczej
    stajesz sie vatowcem chyba ze wybierzesz zwolnienie do 38500 zl
    proporcionalnie w skali roku , jesli wejdzeisz w Vat wystawiasz rachunki VAT
    , o reszte zapytaj w spoldzielini mieszkaniowej

    jacek