  • 1. Data: 2004-06-25 22:30:20
    Temat: VAT- czy dobrze zrobiłam ?
    Od: ewa29<e...@o...pl>

    Witam,
    vatowiec, KPiR, prowadzący DG i wykonujący zlecenie nie wchodzące w
    zakres prowadzonej działalności ( od umowy zlecenia zleceniodawca -
    inna fima - odprowadza składki ZUS i porąca podatek ). Zlecenie
    wykonane i należność pobrabna w maju.
    Pani w US stwierdziła, że skoro jest już vatowcem to jego zlecenie
    powinno być ovatowane.
    I teraz tak:
    - w deklaracji VAT-7 za maj do sprzedaży opodatkowanej 22%
    wynikającej z ewidencji vat firmy została dodana wartość brutto z
    umowy zlecenia.
    A zatem Vat został naliczony zarówno od składek ZUS jak i podatku
    dochodowego. Nie wystawiono zadnej faktury dla zleceniodawcy - on
    tego vatu nie odliczy .
    Proszę o komentarz.
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-04 20:56:46
    Temat: Re: VAT- czy dobrze zrobiłam ?
    Od: ewa29<e...@o...pl>

    Chcę uzupełnić moją wypowiedź. Może to ma znaczenie, że obrót firmy
    działajacej od dwóch lat nie przekroczył ani w ubiegłym roku, ani w tum
    roku kwoty 45.700 zł.
    Czy takie zlecenie powinno być ovatowane ??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-12 16:11:34
    Od: "MD" <s...@o...pl>

    Ja mialam ten sam problem. Ostatecznie tez opodatkowalam VAT kwote zlecenia 200
    zl, traktujac to jako brutto, czyli w deklaracji netto 163 i VAT 37. Jest to
    opodatkowanie skladek, owszem, ale z ustawy wynika, ze ma byc opodatkowany
    przychod, a przychod to chyba w tym wypadku 200 zl? Nie jestem do konca
    przekonana, ze w takiej sytuacji zlecenie to jest opodatkowane VAT, ale
    postanowilam ten VAT wykazac dla swietego spokoju.

    Pozdrawiam.