  • 1. Data: 2004-06-25 18:51:51
    Temat: Jak 50% VAT od sam.osobowego
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Jak rozwiązaliście u siebie problem zaewidencjonowania w rejestrze nabycia
    np. usługi leasingu samochodu osobowego od którego VAT naliczony to jedynie
    50% kwoty podatku wykazanego na fakturze.

    Czyli gdybyśmy chcieli być super-akuratni to należałoby to fakturę za czynsz
    leasingowy 1000 zł + 220 zł podatku w rejestrze VAT zaewidencjonować:
    * zakup netto 1000 zł
    * vat naliczony do odliczenia 110 zł

    Czyli w rejestrze wyjdze nam efektywnie stawka 11%...

    Czy wasze rejestry (programy) się na tym nie wywalają?

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 2. Data: 2004-07-01 12:28:55
    Temat: Re: Jak 50% VAT od sam.osobowego
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Wg mnie, najlepiej odliczać całość vatu w kolejnych ratach, aż do limitu
    czyli 5000 zł, lub mniejszego, jeżeli vatu jest w sumie mniej niż 10000 zł.

    PS. Jeżeli chcesz odliczyć całość vatu od samo. osob. to możesz
    wyleasingować samochód np. na Słowacji, tylko musi to być leasing
    operacyjny, i będzie traktowany jako wewnątrzwspólnotowa nabycie usług.
    Wowczas będziesz mógł odzyskac całość vatu, ale dopiero po 180 dniach i
    tylko w Bratysławie.

  • 3. Data: 2004-07-01 13:02:44
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 7/1/2004 2:28 PM, Użytkownik Alter Native napisał:

    > Wg mnie, najlepiej odliczać całość vatu w kolejnych ratach, aż do limitu
    > czyli 5000 zł, lub mniejszego, jeżeli vatu jest w sumie mniej niż 10000 zł.

    Tak łatwo się nie da -> art. 86 ust 7