  • 1. Data: 2006-03-17 09:10:45
    Temat: Tusze do drukarki w firmie itp.
    Od: "TheMat" <n...@e...com>

    Czy mozna zaliczac do kosztów zakupione tusze do drukarki w przypadku, gdy
    drukarka ta nie jest zaliczona do środków trwałych, nie jest też w żadnej
    ewidencji ?

    To samo dotyczy części komputerowych. Czy można zaliczać do kosztów zakup
    np. karty graficznej, klawiatury itp., w przypadku gdy żaden zestaw
    komputerowy nie widnieje ani w ŚT ani w żadnej innej ewidencji ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-17 21:45:55
    Temat: Re: Tusze do drukarki w firmie itp.
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    Użytkownik "TheMat" napisał w wiadomości
    > To samo dotyczy części komputerowych. Czy można zaliczać do kosztów zakup
    > np. karty graficznej, klawiatury itp., w przypadku gdy żaden zestaw
    > komputerowy nie widnieje ani w ŚT ani w żadnej innej ewidencji ?

    a istniał?
    :-))

  • 3. Data: 2006-03-18 13:34:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, TheMat wrote:

    > Czy mozna zaliczac do kosztów zakupione tusze do drukarki w przypadku, gdy
    > drukarka ta nie jest zaliczona do środków trwałych, nie jest też w żadnej
    > ewidencji ?

    Czy można odliczać paliwo tankowane do samochodu, w przypadku kiedy
    ten samochod nie jest w EST ani w żadnej ewidencji ?
    (hint: ewidencja przebiegu jest OGRANICZENIEM dla kosztów!!)

    > To samo dotyczy części komputerowych. Czy można zaliczać do kosztów zakup
    > np. karty graficznej, klawiatury itp., w przypadku gdy żaden zestaw
    > komputerowy nie widnieje ani w ŚT ani w żadnej innej ewidencji ?

    IMHO j.w.
    Z zastrzeżeniem iż mamy do czynienia z "ST ulepszanym" co trzeba mieć
    na uwadze np. w razie pomysłu ze sprzedażą albo... rezygnacją z używania
    w DG.
    Przykładowo z ustawy o VAT:
    +++
    2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się:
    1) budynki i budowle lub ich części [...]
    2) pozostałe towary, z wyjątkiem gruntów, których okres używania
    przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.
    [...]
    6. Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie stosuje się do dostawy
    towarów wymienionych w ust. 2 pkt 1, jeżeli przed wprowadzeniem ich do
    ^^^^^^^
    ewidencji środków trwałych
    lub w trakcie użytkowania wydatki poniesione
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, stanowiły co najmniej 30 % wartości początkowej, a podatnik:
    1) miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego od tych wydatków;
    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu wykonywania
    czynności opodatkowanych.
    ---

    Taka karta nie przestaje być "towarem w rozumieniu VAT", skoro
    nie stała się częścią ST IMO wypada ją traktować oddzielnie.
    Czyli przez 5 lat "używania" pamiętać że *od niej* VAT się
    należy (jakby ją dołożyć do ST już na stanie, to tylko z całym
    ST i tylko pod warunkiem że wydatki na dołożone składniki wyniosły
    ponad 30%).
    Pomijam w rozważaniach możliwość zlokalizowania w papierach tej
    karty, w końcy "złodziej podatków" zapodawał zaksięgowanie takiej
    części w... towary handlowe :>, a to również sprowadza się do
    ukrycia faktycznego zdarzenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-18 21:26:33
    Od: "TheMat" <n...@e...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Czy można odliczać paliwo tankowane do samochodu, w przypadku kiedy
    > ten samochod nie jest w EST ani w żadnej ewidencji ?
    > (hint: ewidencja przebiegu jest OGRANICZENIEM dla kosztów!!)

    Czyli mam rozumieć, że w moim przypadku można odliczać koszty tych tuszy ?

  • 5. Data: 2006-03-19 18:22:09
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Czyli mam rozumieć, że w moim przypadku można odliczać koszty tych tuszy ?

    LUDZIE, nie bójcie się myśleć. To naprawdę nie boli.Jak nie masz kompa w firmie
    to nie księguj tego w koszty tylko w towary handlowe. Nikt się nie przyczepi. A
    jeżeli masz a nie jest wprowadzony do ewidencji lecz stoi na biurku to znaczy
    że go używasz i też nikt się nie przyczepi do zakupu tuszy. Chyba że zaleziesz
    za skórę pani inspektor i wyłapie np. że Twoja drukarka jest HP a tusze kupiłeś
    do EPSON-a. Ja w takim przypadku biorę fakturę uniwersalną. " Tusz do drukarki"
    czy " Toner " i tym sposobem odbieram część tego co od czasu do czasu z bólem
    serca muszę zanieść.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-03-19 22:46:51
    Od: "TheMat" <n...@e...com>

    Użytkownik "złodziej podatków" napisał w wiadomości

    > LUDZIE, nie bójcie się myśleć. To naprawdę nie boli.

    Przecież nie chodzi tu o "myślenie" tylko o "praktykę US", bo o nią pytam.
    "Myślenie" w sytuacji niejasnych przepisów jest poprostu czystą "spekulacją"
    dotyczącą ich interpretacji.

    Ale mimo wszystko dzięki za odpowiedź

  • 7. Data: 2006-03-20 11:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Mar 2006, złodziej podatków wrote:

    > LUDZIE, nie bójcie się myśleć. To naprawdę nie boli.Jak nie masz kompa w firmie
    > to nie księguj tego w koszty tylko w towary handlowe.

    Acz to jest nieprawidłowość.

    > Nikt się nie przyczepi.

    Zależy od skali tej DG :)

    > A jeżeli masz a nie jest wprowadzony do ewidencji lecz stoi na biurku to znaczy
    > że go używasz i też nikt się nie przyczepi do zakupu tuszy.

    Tak też uważam, i do tego tak jest prawidłowo ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)