  • 1. Data: 2006-03-17 09:20:12
    Temat: Kiedy koszty, kiedy Vat
    Od: "dzioback" <m...@p...fm>

    Witam,

    Mam pytanko które jak przypuszczam nie sprawi klopotu grupowicza.

    06.02 otrzymuje fakture zakupowa od klienta z data wystawienia i sprzedazy
    31.01
    Z jaka data powiniene wpisac ja do Rejestru VAT?
    Czy moge taka FV zaliczyc w koszty Stycznia?
    I co zrobic gdy faktura za syczen przyjdzie np. 26 lutego? Jak wtedy ja
    księgowac?

    Czy taka faktura w rejestrze powinna sie znalesc przed czy po fakturze za
    towar ktory kupilem
    np. 01.02 ?

    Co na ten temat mowa przepisy podatkowe?

    Pozdrawiam
    mborow

  • 2. Data: 2006-03-17 21:47:34
    Temat: Re: Kiedy koszty, kiedy Vat
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    > 06.02 otrzymuje fakture zakupowa od klienta z data wystawienia i sprzedazy
    > 31.01
    > Z jaka data powiniene wpisac ja do Rejestru VAT?
    06.02
    > Czy moge taka FV zaliczyc w koszty Stycznia?
    tak, dotyczy stycznia
    > I co zrobic gdy faktura za syczen przyjdzie np. 26 lutego? Jak wtedy ja
    > księgowac?
    najlepiej poprosić o duplikat i zaksięgować z datą duplikatu

    pzdr
    Andzia

  • 3. Data: 2006-03-18 13:41:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, dzioback wrote:

    > 06.02 otrzymuje fakture zakupowa od klienta z data wystawienia i sprzedazy
    > 31.01
    > Z jaka data powiniene wpisac ja do Rejestru VAT?
    > Czy moge taka FV zaliczyc w koszty Stycznia?

    "to zależy".
    Pomijając przypadki szczególne (f-ry za media, typu telefon, prąd...)
    podatnik ma możliwość księgowania kasowo zarówno kosztów jak
    i VATu - a co wybrałeś tego my NA PEWNO nie wiemy!

    > I co zrobic gdy faktura za syczen przyjdzie np. 26 lutego?

    A ta f-ra to za towar, usługę czy przedpłatę ??

    > Czy taka faktura w rejestrze powinna sie znalesc przed czy po fakturze za
    > towar ktory kupilem
    > np. 01.02 ?

    "to zalezy". Zarówno od tego za co ta f-ra (i czy jest prawidłowo
    wystawiona) jak i kombinacji z wyborem kasa/memoriał...

    > Co na ten temat mowa przepisy podatkowe?

    Mhm... możesz rzucić okiem ? ;)
    Ani ustawa o podatku dochodowym (art.22 polecam) i rozporządzenie
    o KPiR ani ustawa o VAT (polecam przyjrzeć się okolicom tekstu
    "otrzym" w różnych odmianach) nie są tajne ;)
    Za dużo tego żeby w kilku zdaniach ująć!!!
    Szukaj jeszcze tu:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl
    ...bo tacy co pytali trochę ściślej już byli więc większość
    kombinacji wylosujesz!
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd