  • 1. Data: 2002-04-15 08:10:41
    Temat: Tytuł prawny
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    Mam podpisaną umąwę z firmą na wybudowanie mieszkania, mam wszystkie
    faktury świadczące o wpłaceniu pełnej sumy, mam protokół odbioru
    mieszkania. Pani z US powiedziała, że jest to już tytuł prawny do
    mieszkania, niepełny, ale jest i w związku z tym mogę odliczać ulgę na
    remont i modernizację. Dochodzi jeszcze termin zasiedlenia. Pani
    powiedziała, że mogę przecież rozłożyć karton, zamontować sedes i
    zasiedlić mieszkanie i to daje mi podstawę do ulgi na modernizację tego
    mieszkania. Czy mogę polegać na tych słowach pani z US? Ktoś ma jakieś
    doświadczenia?
    I jeszcze jedno: jak zacznę odliczać za rok 2001 wydatki na modernizację,
    to nie będę już mogła skorzystać z odrośniętej ulgi na budowę mieszkania?

    Renata

  • 2. Data: 2002-04-16 14:26:05
    Temat: Re: Tytuł prawny
    Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnabl2o1.7h1.Renata.Golebiowska@210-moo-4.acn
    .waw.pl...
> [...]
    > zasiedlić mieszkanie i to daje mi podstawę do ulgi na modernizację tego
    > mieszkania. Czy mogę polegać na tych słowach pani z US? Ktoś ma jakieś

    Ja mam - niestety nie najlepsze - moj US nie uwaza protokolu przekazania
    mieszakania za tytul prawny do lokalu - i wobec czego zakwestionowali mi
    probe wliczenia faktur wystawionych przed podpisaniem aktu notarialnego do
    ulgi remontowej - moge tylko do budowalnej (ktora i tak wykorzystalem przy
    kupnie mieszkania).
    Zwroc sie do US o pisemne potwierdzenie takiej wykladni jak mowisz (ja
    informowalem sie tylko telefonicznie i pozniej wszystkiego sie wyparli)

    Swoja droga - co to znaczy "niepełny tytuł prawny?" - jak łosoś drugiej
    świerzości? :-)

    zycze powodzenia
    Mateusz

  • 3. Data: 2002-04-16 17:04:19
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Tue, 16 Apr 2002 16:26:05 +0200, MateuszK <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Zwroc sie do US o pisemne potwierdzenie takiej wykladni jak mowisz (ja
    >informowalem sie tylko telefonicznie i pozniej wszystkiego sie wyparli)

    Czy komuś udało się coś takiego uzyskać?

    Renata

  • 4. Data: 2002-04-16 17:11:20
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Tue, 16 Apr 2002 16:26:05 +0200, MateuszK <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja mam - niestety nie najlepsze - moj US nie uwaza protokolu przekazania
    >mieszakania za tytul prawny do lokalu - i wobec czego zakwestionowali mi

    Obok protokołu jest umowa ze spółdzielnią. W internecie znalazłam coś
    takiego:
    przy czym przez tytuł prawny rozumie się:
    tytuł prawny potwierdzony wpisem do księgi wieczystej, decyzją
    administracyjną, orzeczeniem sądu (np. dział spadku)lub umową
    cywilnoprawną (np. umową sprzedaży, najmu, dzierżawy, darowizny itp.),

    Renata