  • 1. Data: 2002-04-15 08:15:48
    Temat: odliczenia rem. na mieszkanie
    Od: "Marek.Mindewicz" <M...@e...com.pl>

    Witam wszystkich Grupowiczów

    Jestem właścicielem jednego mieszkania i tam jestem zameldowany, ale
    chciałbym odliczać na remont drugiego mieszkania (teściów) którego nie
    jestem właścicielem, ani tam na stałe nie mieszkam. Chodzi oto że moje
    mieszkanie jest już wyremontowane, a teściowie mało zarabiają i nie mogą
    dużo odliczyć mimo znaczych nakładów na remont (nakłady finansowe również z
    mojej strony).
    W związku z powyższym mam pytanie czy mogę odliczać sobie wydatki na
    remonty ich mieszkania i co jest mi potrzebne? Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2002-04-16 08:51:01
    Temat: Re: odliczenia rem. na mieszkanie
    Od: "asia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek.Mindewicz" <M...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a9e27p$nji$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > W związku z powyższym mam pytanie czy mogę odliczać sobie wydatki na
    > remonty ich mieszkania i co jest mi potrzebne? Z góry dzięki.

    niestety nie możesz odliczać wydatków na remont mieszkania, którego nie
    jesteś głównym najemcą, a co dopiero jeśli nawet nie jesteś tam zameldowany
    Odliczenia może dokonać tylko właściciel, główny lokator czy najemca pod
    warunkiem posiadania imiennych faktur.
    pozdrawiam
    asia

  • 3. Data: 2002-04-16 09:35:34
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    Jeżeli rodzice są właścicielami to spróbuj poczytać o umowie użyczenia.
    (Rodzice użyczają Ci bezpłatnie części mieszkanka, a Ty tam przeprowadzasz
    remont i na podstawie umowy użyczenia rozliczasz wydatki). Ale nie wiem jak
    jest wtedy z meldunkiem, może tymczasowy by wystarczył, a może wogóle jest
    nie istotny.

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 4. Data: 2002-04-16 09:45:54
    Od: "Marek.Mindewicz" <M...@e...com.pl>

    A jeżeli ktoś ma "x" domów to przecież chyba zameldowany może być tylko w
    jednym, a odliczenia może dokonywać na wszystkie? - chyba.
    A co z umową użyczenia ?

  • 5. Data: 2002-04-17 12:39:16
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    mozna odliczac remonty mieszkan do ktorych ma sie tytul prawny

    jacek

  • 6. Data: 2002-04-17 20:28:06
    Od: k...@w...pl

    On Tue, 16 Apr 2002, asia wrote:

> [...]
    > Odliczenia może dokonać tylko właściciel, główny lokator czy najemca pod

    A przy okazji -- czy moze miec znaczenie dla US adres na tych fakturach?
    Czy faktury nalezy brac na adres stalego zameldowania, czy na adres
    remontowanego mieszkania (tymczasowego zameldowania)?

    --
    Pozdrawiam,
    KR.

  • 7. Data: 2002-04-18 09:58:28
    Od: "Marek.Mindewicz" <M...@e...com.pl>

    Ja byłem zameldowany na stałe w X, czasowo w Y, a budowałem w Z, faktury do
    momentu zasiedlenia (duża ulga bud.) zawsze brałem na adres stały, teraz po
    zameldowaniu w Z biorę tylko na remont na adres Z.