  • 1. Data: 2004-01-22 10:43:41
    Temat: UBEZP. ZDROWOTNE - od podatku odlicza się 7, 75 % czy 8 %
    Od: r...@o...pl

    Cześć
    Mam pytanie
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne wynosi 8 % podstawy.
    Przy obliczniu podatku należy odliczyć 7,75 % czy 8 % podstawy.
    tzn. za XI. zapłaciłem 8 % z 1717,37 tj, 137,39 zł. a odliczyć mogę od podatku
    tylko 133,10 zł.
    Czy dobrze rozumuję.
    Pozdrawiam
    RCzyż

  • 2. Data: 2004-01-22 10:52:13
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przy obliczniu podatku należy odliczyć 7,75 % czy 8 % podstawy.
    > tzn. za XI. zapłaciłem 8 % z 1717,37 tj, 137,39 zł. a odliczyć mogę od

    Słusznie prawisz...

    Zwróć też uwagę, że od 1 stycznia 2004 składka wynosi już 8,25 %.

  • 3. Data: 2004-01-22 11:13:43
    Od: r...@o...pl

    > Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > podatku
    >
    > Słusznie prawisz...

    Tak więc oznacza to że jezeli przez cały 2003 rok odliczłem w PIT-5 całą
    zapłconą składkę (8 %) to zaniżałem kwotę zapłaconego podatku.
    Jeśli tak to czy wystarczy jeśli w rozliczeniu rocznym napprawię swój błąd, czy
    tez muszę składać korekty PIT-5 z wszystkie miesiące i zwracać ten podatek.
    Pozdr.
    RCzyż

  • 4. Data: 2004-01-22 12:58:09
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    błąd, czy
    > tez muszę składać korekty PIT-5 z wszystkie miesiące i zwracać ten

    To pytanie chyba lepiej zadać w swoim Urzędzie Skarbowym. Różne są sposoby
    ich podejścia....