  • 1. Data: 2004-01-22 10:49:30
    Temat: zmiana nazwy firmy
    Od: "eRBe" <r...@c...com.pl>

    Witam,
    Chciałbym zmienić nazwę swojej firmy (jednoosobowa działalność gospodarcza).
    Jakich formalności muszę dopełnić ?
    Czy muszę zlikwidować poprzednią firmę i załozyć nową ?
    Jeśli coś wiecie na ten temat - pochwalcie się.
    Serdecznie pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2004-01-22 11:10:27
    Temat: Re: zmiana nazwy firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Firma no nazwa, pod jaka podmiot prowadzi Dzialanosc Gospodarcza.
    >
    > Zmiana nazwy niejest zmiana dzialnosci - wpis do weidencji
    > i korekta NIP-pw ZUS-ow itp powinna wystarczyc.
    Wystarczy.

    Ale *aktualizacja*, nie korekta ;-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-22 11:11:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    eRBe wrote:

> [...]

    i korekta NIP-pw ZUS-ow itp powinna wystarczyc.

    > Jeśli coś wiecie na ten temat - pochwalcie się.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-22 11:30:47
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Idziesz do Urzedu Miasta, tam gdzie zakładałeś działalność. Dostaniesz
    druczek do wypełnienia, zapłacisz 50 zł i resztę dowiesz się od pani, która
    w Urzędzie zajmuje się tymi sprawami. Tak jest we Wrocławiu.
    Pozdrawiam
    Dorota

  • 5. Data: 2004-01-22 11:58:46
    Od: "eRBe" <r...@c...com.pl>

    Dzieki. Przenoszę się do Wrocławia. :)
    Rafal

  • 6. Data: 2004-01-22 12:03:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik eRBe napisał:
    > Dzieki. Przenoszę się do Wrocławia. :)

    W Toruniu jest miły pan ktory też tłumaczy jaki druczek i jak wypełnić.

    Maddy ;)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-22 12:07:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    eRBe wrote:

    > Dzieki. Przenoszę się do Wrocławia. :)
    > Rafal
    >
    > Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > która

    A tak przy okazji...
    Gdzies czytalem, ze ustalono ostatecznie ze wpis do ewidencji nie salatwia
    sie tam gdzie sie "zaklada dzialnosc" tylko w miejscu zamieszkania.
    NIEZALEZNIE od formy prowadzenia dzialnosci.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-22 12:13:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2004, eRBe wrote:

> [...]
    >+ Jakich formalności muszę dopełnić ?
    >+ Czy muszę zlikwidować poprzednią firmę i załozyć nową ?
    >+ Jeśli coś wiecie na ten temat - pochwalcie się.

    Już się robi: poproszę bez obrazy, ale czasem mnie formalizm
    nachodzi :) i teraz też popiszę "zgodnie z prawem" a nie potocznie;
    Nazwą firmy jest "firma": słowo to oznaczą "nazwę działalności
    gospodarczej". Dla przykładu: Telekomunikacja Polska [S.A.]
    to jest *firma*, a *nie* "nazwa firmy" :)

    Po drugie: zmiana nazwiska lub imienia nie powinna powodować
    konieczności zamykania działalności :) co już objaśniam:
    ++ Kodeks Cywilny ++
    Art. 434.
    Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Nie wyklucza to włšczenia do firmy pseudonimu lub okreœleń wskazujšcych
    na przedmiot działalnoœci przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia
    oraz innych okreœleń dowolnie obranych.
    ------

    Ja tam podejrzewam że chcesz zmienić "określenie" :) w firmie,
    co też nie wygląda na powód do zamykania DG.
    Jeśli jesteś wpisany do EDG - to złożyć wniosek o zmianę
    wpisu z wyszczególnioną zmianą stosownej pozycji - z dyskusji
    jak dotąd wynikło że różne urzędy stosują różne "deklaracje
    wpisu", tak więc numer "zmienianego punktu we wpisie" może być inny
    - u mnie byłby to p.1 :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)