  • 1. Data: 2005-04-03 21:49:02
    Temat: UMOWA KOMISOWA - FAKTURA KOMISOWA - KPiR
    Od: "ttt" <t...@e...pl>

    Witam!
    Proszę o pomoc! - Na odpowiedź na nurtujące mnie od pewnego czasu pytanie,
    szukałem i szukałem w internecie - konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.

    Jak wystawić rachunek za przedmiot, który był przyjęty w komis? Jak to potem
    zaksięgować w KPiR?

    Mała firma, nie jestem VATowcem, KPiR ...

    Przedstawie o co chodzi dokłądnie na przykładzie:

    Sklep przyjmuje w komis laptopa, osoba, która go zostawia to osoba prywatna,
    sporządza się umowę komisową, osoba ta chce za laptopa 2000zł ...
    Sklep dodaje swoją marżę 10% i wystawia laptopa na sprzedaż za 2200zł ...
    Nie jesteśmy VATowcami więc mamy jeden problem z głowy ;-)
    Laptop zostaje sprzedany firmie X na rachunek za 2200zł ...
    Jak ma wyglądać ten rachunek? Normalnie? Czy coś specjalnego z rozróżnieniem
    marży itd.?
    Może tylko tak:
    RAchunek
    Laptop IMB cena 2200zł

    A co dalej z księgowaniem tego w KPiR? Biorąc pod uwagę, że został wystawiony
    dokument sprzedaży na 2200zł ...

    Ja widzę to tak, nie wiem czy dobrze, więc proszę Was o pomoc.
    W KPiR wpisuje tylko 200zł (w sprzedaż towarów...) i spinam sobie umowe
    komisową i kopie rachunku który wystawiłem i wkładam do segregatora...
    Z tych dwóch dokumentów wynika co i jak...

    Za odpowiedzi z góry dziękuję!

    pozdrawiam
    TTT

  • 2. Data: 2005-04-06 08:53:33