  • 1. Data: 2005-04-03 10:23:39
    Temat: darowizna
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanie o darowiznę. Załóżmy, że ojciec chce przepisać na mnie dom,
    to z tego co się orientował będę musiał zapłacić podatek od wzbogacenia.
    Ale czy to można jakoś odliczyć, tzn. czy np. mógłbym to odliczyć, albo
    mój ojciec może mógłby to odliczyć z tytułu darowizny. Może ktoś wie
    gdzie można o tym poczytać.

  • 2. Data: 2005-04-03 17:51:00
    Temat: Re: darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > Ale czy to można jakoś odliczyć, tzn. czy np. mógłbym to odliczyć, albo
    > mój ojciec może mógłby to odliczyć z tytułu darowizny. Może ktoś wie

    On nic nie odliczy.
    Natomiast ty masz prawo odliczyć od wartości darawizny pewne sumy które
    są zwolnione z podatku od darowizn.
    Dopiero od reszty zapłacisz podatek.
    Szukaj moich postów sprzed miesiąca, dwóch.
    Tam nawet były szczegółowe wyliczenia ile może dostać bez podatku.

  • 3. Data: 2005-04-03 20:50:01
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Szukaj moich postów sprzed miesiąca, dwóch.
    > Tam nawet były szczegółowe wyliczenia ile może dostać bez podatku.

    Dzięki za info. Znalazłem te posty i rzeczywiście jest tan dużo
    szczegółów. Co do tego podatku to szczerze mówiąc wyobrażałem sobie
    mniej optymistyczne sumy.