  • 11. Data: 2004-11-26 09:50:51
    Temat: Re: US- Ile karne odsetki?
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Podstawą opodatkowania jest CENA SPRZEDAŻY pomniejszona o podatek należny.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 12. Data: 2004-11-26 09:53:31
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    TZN: Podstawą opodatkowania jest cena sprzedaży POMNIEJSZONA o podatek
    należny.

    więc zgadzam się z tymi, którzy twierdzą że podatek jest już wliczony w cenę
    i można korygować PIT

  • 13. Data: 2004-11-26 10:42:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Co wy na to ?

    ...że "du hast mich gefragt" i ja właśnie o tym :)
    Ja się zastanawiam dlaczego nigdzie wyroku omawiającego TAKIE
    właśnie stanowisko nie widziałem.
    Podejrzewam że wiem: ów zapis w ustawie obowiązuje od 1.V, to
    sprawy dotyczące tego okresu są jeszcze w powijakach
    i wyroki do etapu kasacji nie miały kiedy dojść :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2004-11-26 11:13:30
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > sprawy dotyczące tego okresu są jeszcze w powijakach
    > i wyroki do etapu kasacji nie miały kiedy dojść :[

    Wiesz.. patrzylem "z ciekawosci" do starej ustawy"

    jest tam bardziej zawile, ale jak sie wpatrzyc to to samo...

    podstawa jest obrot a obrot... kowta NALEZNA pomniejszona o podatek...

    Ciekawe...

    Moze Madzia cos konkretnego wie..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-11-26 12:32:34
    Od: "Renegade" <r...@n...pl>

    > [...]
    >
    > Przyznam że nie pamiętam żebym w jakimś wyroku widział że podatnik się
    > na to powołuje. Może nikt się nie powołał - to i sąd nie miał powodu
    > żeby TAK potraktować "podstawę"...
    > Jakby kto taki wyrok (albo glosę chociaż) namierzył to poproszę
    > zapodać...

    [...]

    Np. wyrok NSA z 01-04-1998 sygn. akt I SA/Lu 283/97:
    "Okoliczność, że skarżący nie wykonywał obowiązków podatkowych, nie
    zwalniała organów podatkowych od ustalenia podstawy opodatkowania zgodnie z
    art. 15 ust. 1 ustawy z 1993 r. o VAT, czyli jako kwotę należną z tytułu
    sprzedaży usługi pomniejszoną o kwotę podatku należnego. Przyjęcie podstawy
    opodatkowania jako wartości brutto (z podatkiem należnym VAT), narusza
    dyspozycję tego przepisu i w konsekwencji powoduje, iż podatek określony
    został w kwotach zawyżonych".

  • 16. Data: 2004-11-26 22:48:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Renegade wrote:
    [...]
> [...]
    >+ art. 15 ust. 1 ustawy z 1993 r. o VAT, czyli jako kwotę należną z tytułu
    >+ sprzedaży usługi pomniejszoną o kwotę podatku należnego.

    W imieniu wszystkich przyszłych googlających i własnego archiwum na HDD
    pięknie dziękuję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)