  • 1. Data: 2004-11-24 19:58:07
    Temat: Jak uciec z podatkami np. na Słowację.
    Od: "akbukowc" <a...@o...pl>

    Nasz rząd coraz więcej sygnałów wysyła do drobnych przedsiębiorców, aby udać
    się na Słowację ze swoimi firmami.
    Nasz rząd walczy jak lew, aby podwyższyć składki ZUS. Według mnie lepiej
    obniżyć składkę i umożliwić drobnym przedsiębiorcom wyjść z szarej strefy i
    wpłacać na ZUS czy OFE mniejsze kwoty, ale zawsz. Ktoś nawet wpadł w rządzie
    na ten pomysł i doszedł do wniosku, że nianie i gosposie mogą płacić
    zryczałtowany ZUS 20 zł miesięcznie. Pewnie to nie wypali, bo drobni
    glazurnicy, czy hydraulicy naprawiajacy mi cieknący kran za 50 zł podniosą
    bunt, że oni też chcą się zalegalizować i wyjść z szarej strefy płacąć ZUS
    20 zł (lepsze to niż 0 obecnie).

    Mnie jednak interesuje jak legalnie uciec z Polski z podatkami. Interuesuje
    mnie ucieczka nie dużej firmy produkcyjnej, ale małej firemki usługowej (np.
    piszącej oprogramowanie komputerowe lub świadczącej usługi doradcze). Jaki
    kraj wybrać, czy obecnie jest najlepsza Słowacja?