  • 1. Data: 2006-11-26 14:41:23
    Temat: US - Podatek od spadku
    Od: i...@w...pl

    Witam. W jakim terminie od złożenia w US oświadczenia o nabyciu
    spadku powinnam mieć naliczony podatek od tego spadku? W gruncie
    rzeczy obejmuje mnie ulga podatkowa, ale chodzi mi o to, że ww.
    oświadczenie złożyłam w końcu października, a do tej pory z US
    nie otrzymałam pisma w sprawie naliczenia podatku ew. zastosowania
    wobec mnie ulgi podatkowej. Nie mogę w zw. z tym zwrócić się do
    Wydziału KW o wpis, bo do tego potrzebne jest stosowne
    zaświadczenie z US o zapłaceniu podatku.
    Czekać, czy zwrócić się z pismem ponaglającym do US?

  • 2. Data: 2006-11-26 18:48:14
    Temat: Re: US - Podatek od spadku
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Nie mogę w zw. z tym zwrócić się do
    Wydziału KW o wpis, bo do tego potrzebne jest stosowne
    zaświadczenie z US o zapłaceniu podatku.

    Moment:)zaświadczenie o zapłaconym zobowiązaniu z tytułu podatku o spadku
    jest potrzebne do zrobienia działu masy-II etap(notarialnie lub sądowo)-na
    podstawie postanowienia o nabyciu i w/w zaświadczenia nie wpisuje się do
    KW,ponieważ postanowienie o nabyciu nie zawiera info co dziedziczysz,tylko
    jaki jest udzial w masie spadkowej.Przynajmniej u mnie tak było i nie sądze
    by było gdzies inaczej- no chyba ,że jest jedyny spadkobieraca(tak myślę,nie
    wiem czy tak jest) ale to niech powiedzą mądrzejsi w temacie:)
    pozdrawiam i cierpliwości zyczę:)
    ania

  • 3. Data: 2006-11-26 19:19:24
    Od: kikichi <k...@g...pl>

    brzoskwiinia napisał(a):

> [...]
    > jaki jest udzial w masie spadkowej.Przynajmniej u mnie tak było i nie sądze

    U mnie przy spadku do wpisu do KW tez nie wymagali zaswiadczenie z US

    Pozdrawiam JO