  • 1. Data: 2004-12-16 08:16:03
    Temat: [US] brak oświadczenia o sposobie opodatkowania
    Od: "ash" <a...@p...net>

    Cześć,

    Mam takie pytanie.. Prowadzę IDG (VAT, KPiR) od dwóch miesięcy, przy
    składaniu NIP-1 oraz VAT-R w US nie złożyłem oświadczenia o sposobie
    rozliczania się z dochodów.
    A podobno należy to zrobić w ciągu dwóch miesięcy od początku prowadzenia
    działalności gospodarczej.
    Co mi grozi jeśli dopiero teraz to zrobię, czy może lepiej poczekaj do
    początku nowego roku?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi,

    Łukasz

  • 2. Data: 2004-12-16 13:27:01
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2004-12-16 13:57:31
    Od: "ash" <a...@p...net>

    "Andrzej" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "ash" <a...@p...net> napisał w wiadomości

    Tak, tak - dwa tygodnie miałem na myśli :)

  • 4. Data: 2004-12-16 22:56:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, ash wrote:

> [...]
    >+ Mam takie pytanie.. Prowadzę IDG (VAT, KPiR) od dwóch miesięcy, przy
    >+ składaniu NIP-1 oraz VAT-R w US nie złożyłem oświadczenia o sposobie

    Hm...
    A jaki mamy ostatnio "domyślny" sposób opodatkowania ?
    W ustawie "ryczałtowej" jest:
    +++
    3. W przypadku rozpoczęcia działalności gospodarczej w trakcie
    roku podatkowego i niezłożenia w określonym terminie oświadczenia
    (wniosku), o którym mowa w ust. 1 lub w art. 29 ust. 1, podatnik
    jest obowiązany do założenia właściwych ksiąg i opłacania podatku
    na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym.
    ---

    Natomiast nie pamiętam czy nie ma obowiązku powiadomienia o założeniu
    KPiR... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)