  • 1. Data: 2004-12-16 06:46:52
    Temat: PZU i OC
    Od: u...@n...pl

    Witam

    Sprawa dotyczy ubezpieczenia OC posiadacza pojazdu machanicznego. Przez
    wiele lat ten pojazd byl ubezpieczony na nazwisko pewnej osoby w PZU.
    Niestety ta osoba zmarla kilka lat temu, ale PZU co roku przysyla druk do
    wypelnienia - tzn. do przedluzenia tego obezpieczenia. Tej osobie
    przyslugiwalo ponad 60% znizki na ubezpieczenie pojazdu. Pare dni temu
    znowu nadszedl poczta kolejny druk i teraz zastanawiam sie czy to
    jest zgodne z prawem - czy PZU nie bedzie mnie scigac za to ze
    pojazd nadal jest ubezpieczany na nazwisko osoby, ktora juz nie zyje.
    Czy cos takiego jest dozwolone?

    Poza tym na druku do wyslania (przekaz pieniezny) na odwrocie jest jakas
    ankieta, gdzie pytaja o pesel, wiek posiadacza pojazdu itd. Czy to jest
    obowiazkowe do wypelnienia?
    Na dole malymi literkami pisze: "Dane zostaja dobrowolnie podane w tym
    celu (w celach marketingowych). Oswiadczam, ze zostalem poinformowany o
    prawie dostepu do tresci moich danych oraz ich poprawiania".

    Czy podczas zaplaty tego ubezpieczenia w PZU np. pani w okienku moze sie
    uczepic tego ze nie wypelnilem tej ankiety i odmowic przyjecia przekazu i
    np. stwierdzic ze ta ankieta jest obowiazkowa?
    Bo wtedy bedzie problem kogo wpisac jako posiadacza pojazdu (wlasciciel
    nie zyje)

    usw

  • 2. Data: 2004-12-16 07:27:49
    Temat: Re: PZU i OC
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <u...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Sprawa dotyczy ubezpieczenia OC posiadacza pojazdu machanicznego.

    NTG

> [...]
    > jest zgodne z prawem - czy PZU nie bedzie mnie scigac za to ze
    > pojazd nadal jest ubezpieczany na nazwisko osoby, ktora juz nie zyje.

    Nie.
    Poza tym nic nie da - na dokumencie ubezpieczenia musi być właściciel
    (posiadacz) pojazdu, a nie osoba trzecia.
    A samochód musi już mieć poprawne papiery, nieprawdaż?
    Czyli i tak takie ubezpieczenie nie jest ubezpieczeniem obowiązkowym
    samochodu.

    > Bo wtedy bedzie problem kogo wpisac jako posiadacza pojazdu (wlasciciel
    > nie zyje)

    Co znaczy właściciel nie żyje?
    To jakim prawem dysponujesz tym samochodem?

  • 3. Data: 2004-12-16 08:29:19
    Od: u...@n...pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    :
    : U?ytkownik <u...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci news:
    :
[...]
    : Poza tym nic nie da - na dokumencie ubezpieczenia musi by? w?a?ciciel
    : (posiadacz) pojazdu, a nie osoba trzecia.
    : A samoch?d musi ju? mie? poprawne papiery, nieprawda??
    : Czyli i tak takie ubezpieczenie nie jest ubezpieczeniem obowi?zkowym
    : samochodu.
    :> Bo wtedy bedzie problem kogo wpisac jako posiadacza pojazdu (wlasciciel
    :> nie zyje)
    :
    : Co znaczy w?a?ciciel nie ?yje?
    : To jakim prawem dysponujesz tym samochodem?

    Ogolnie chodzi o to ze wlascicielem pojazdu byl ojciec i na niego byl
    zerejstrowany. Niestety ojciec zmarl pare lat temu, ale PZU nadal wysyla
    na jego adres przekazy do zaplaty, na ktorych figuruje jego nazwisko.
    Akurat sprawa tego ubezpieczenia zajmuje sie po raz pierwszy, bo wczesniej
    zajmowal sie tym ktos inny.
    Teraz nie wiem czy pzu moze mnie skasowac za te poprzednie lata, kiedy
    pojazd (motor) byl nadal ubezpieczony na osobe niezyjaca.

    Czyli ogolnie - powinienem zglosic to ze pierwotny wlasciciel nie zyje?
    Skasuja mnie za to?

    usw

  • 4. Data: 2004-12-16 08:31:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > zerejstrowany. Niestety ojciec zmarl pare lat temu, ale PZU nadal wysyla
    > na jego adres przekazy do zaplaty, na ktorych figuruje jego nazwisko.

    To już napisałeś wcześniej.
    Tyle że skoro właściciel zmarł to samochód musi być już przerejestrowany na
    nowego właściciela, tzn. spadkobiercę.

> [...]
    > Teraz nie wiem czy pzu moze mnie skasowac za te poprzednie lata, kiedy
    > pojazd (motor) byl nadal ubezpieczony na osobe niezyjaca.

    PZU nie, państwo za nieprzerejestrowanie tak, UFG tak.

    > Czyli ogolnie - powinienem zglosic to ze pierwotny wlasciciel nie zyje?

    Jasne - w Sądzie Rejonowym, Urzędzie Komunikacji.
    Ale chyba nie chcesz powiedzieć, że przez kilka lat nikt nie nabył spadku?
    Czy tylko nie przerejestrował samochodu?

  • 5. Data: 2004-12-16 09:33:28
    Od: u...@n...pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    :
    : Użytkownik <u...@n...pl> napisał w wiadomości news:
    :
    :> : Co znaczy w?a?ciciel nie ?yje?
    :> : To jakim prawem dysponujesz tym samochodem?
    :>
[...]

    A kiedy uplywa termin, do ktorego nalezy przerejestrowac pojazd (motor)?

[...]

    UFG ? - czy to skrot od Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny?

[...]

    Brakuje tylko przerejestrowania na inna osobe. Prawo nabycia spadku jest
    uregulowane.

    usw

  • 6. Data: 2004-12-16 09:58:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > : nowego właściciela, tzn. spadkobiercę.
    >
    > A kiedy uplywa termin, do ktorego nalezy przerejestrowac pojazd (motor)?

    14 dni od nabycia.

    > UFG ? - czy to skrot od Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny?

    Tak.

> [...]
    spadku?
    > : Czy tylko nie przerejestrował samochodu?
    >
    > Brakuje tylko przerejestrowania na inna osobe.

    Tylko mówisz? :-)))
    Bo reszta prawidłowego postępowania już jest chyba jasna ?

  • 7. Data: 2004-12-16 11:11:14
    Od: u...@n...pl

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    :
    : U?ytkownik <u...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci news:
    :
    :> : Tyle ?e skoro w?a?ciciel zmar? to samoch?d musi by? ju? przerejestrowany
    : na
    :> : nowego w?a?ciciela, tzn. spadkobierc?.
    :>
[...]
    :> :
    :> : Jasne - w S?dzie Rejonowym, Urz?dzie Komunikacji.
    :> : Ale chyba nie chcesz powiedzie?, ?e przez kilka lat nikt nie naby?
    : spadku?
    :> : Czy tylko nie przerejestrowa? samochodu?
    :>
    :> Brakuje tylko przerejestrowania na inna osobe.
    :
    : Tylko m?wisz? :-)))
    : Bo reszta prawid?owego post?powania ju? jest chyba jasna ?

    A da sie jakos z tego wyjsc? Np. przez wyrejestrowanie pojazdu?

    usw

  • 8. Data: 2004-12-16 16:19:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > : Bo reszta prawid?owego post?powania ju? jest chyba jasna ?
    >
    > A da sie jakos z tego wyjsc? Np. przez wyrejestrowanie pojazdu?

    A masz zamiar go złomować?
    Czy może jest zabytkowy?
    Innych się nie wyrejestrowuje.

    Po prostu idź, przerejestruj i kup to OC jak człowiek.