  • 11. Data: 2004-05-10 10:44:58
    Temat: Re: US i nowa dz.gosp. o co im chodzi
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SP9LWH napisał:

    > "Zezwolenie...DG" nakazuje umieścić na budynku szyld

    Nie żadne zezwolnie a Prawo działalności Gospodarczej.
    Poza tym jakie zezwolnie? Mam DG i żadnego "zezwolenia" nie posiadam.

    > Jak jest szyld, to sąsiedzi widzą:-)

    Ale nie jest powiedziane jak duży. Kartka 2x2cm koło dzwonka wystarczy ;-)

    > Do Magistratu rodzice zgłoszą ilość m2 przeznaczonych na działalność i od
    > tego zapłacą daninę.

    Oczywiście o ile faktycznie przeznoczono jakas powierzchnie wyłącznie
    pod działalnośc.
    Jeżeli powierzchnia nie straciła charakteru mieszkalnego to można sie od
    podwyższonego podatku wybronić.

    > Dodatkowo jak ci nieodpłatnie użyczą doliczysz sobie do dochodu wartość
    > rynkową najmu i z tym wyliczysz podatki.

    Nie prawda. Nic nie zapłaci, nieodpłatne świadczenia od rodziny nie sa
    przychodem, masz baaardzo stare dany.

    > A teraz kombinuj obejście, zastanawiając się czy warto się narazić (5000 +
    > uszczuplenie)

    Uszczuplenie czego???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-05-15 08:01:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, /slawek wrote:
    [...]
    >+ Ale swego czasu, nie wiem jak teraz, stawka się nie zmieniała jeżeli
    >+ lokal nie tracił funkcji mieszkalnych,

    Potwierdzam. Dlatego pytałem ile zajmuje :)

    >+ a to jest ten przypadek.

    Skoro Obywatel zeznaje że zajmuje *cały pokój* to chyba jednak nie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)