  • 1. Data: 2003-02-24 14:47:09
    Temat: Ubez. Zdrow w zasadzie gdzie?
    Od: "artek" <artek32(poszedl)@poczta.onet.pl>

    witam
    Mam 2 pytanka . Zadaje je tu poniewaz ksiegowa twierdzi inaczej a US inaczej
    1.rozliczajac podatek dochodowy na zasadach ogolnych :
    Ubez. zdrowotne osoby WSPOLPRACUJACEJ zaliczamy do kosztow czy odliczamy tak
    jak osoba prowadzaca dzialalnosc ?
    2. Majac samochod w leasingu z homologacja - Czy prowadzi sie kilometrowke
    czy tez wszystkie rachunki wciagamy w koszty ?
    Dodatkowo jesli mozna prosze o jakies linki , gdzie znalazlbym przepisy
    mowiace o tym lub przepisy na podstawie , ktorych udzielono mi rad
    serdeczne dzieki za lopatologiczne wytlumaczenie
    pozdrawiam
    artek

  • 2. Data: 2003-02-24 15:57:59
    Temat: Re: Ubez. Zdrow w zasadzie gdzie?
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > 1.rozliczajac podatek dochodowy na zasadach ogolnych :
    > Ubez. zdrowotne osoby WSPOLPRACUJACEJ zaliczamy do kosztow czy odliczamy
    tak
    > jak osoba prowadzaca dzialalnosc ?
    Jeśli chodzi ci o PIT-5 to na pewno tam się nie odlicza a co do kosztów z
    ubezp. zdrowotnego to ja nie wliczam zdrowotnego osoby współpracującej
    nigdzie.
    Agata

  • 3. Data: 2003-02-24 20:16:25
    Od: "artek" <artek32(poszedl)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tak
    > Jeśli chodzi ci o PIT-5 to na pewno tam się nie odlicza a co do kosztów z
    > ubezp. zdrowotnego to ja nie wliczam zdrowotnego osoby współpracującej
    > nigdzie.

    przeciez jednak to sa kosztyt wiec dlaczego ich nie odliczac???

  • 4. Data: 2003-02-24 20:56:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 24-02-2003 21:16, Użytkownik artek napisał:
    > Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przeciez jednak to sa kosztyt wiec dlaczego ich nie odliczac???

    Składki na ubezpieczenie zdrowotne nie są kosztem uzyskania przychodu.

    Art. 23 ust. 1 pkt. 58 UPDOF

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-24 21:31:26
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    > Składki na ubezpieczenie zdrowotne nie są kosztem uzyskania przychodu.
    >
    > Art. 23 ust. 1 pkt. 58 UPDOF
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    ------------
    Składka na zdrowotne nie kosztem uzyskania przychody ale mozna ją odliczyć w
    ramach limitu 7,75 od podatku.
    Co do drugiego pytania to jeśli to ciężarowy z homologacją to nie prowadzisz
    żadnej ewidencji przebiegu tylko koszty w/g poniesienia .
    Wiola

  • 6. Data: 2003-02-24 21:54:18
    Od: "artek" <artek32(poszedl)@poczta.onet.pl>

    > Składka na zdrowotne nie kosztem uzyskania przychody ale mozna ją odliczyć
    > ramach limitu 7,75 od podatku.

    czyli ze jak ?
    tak samo jak moj zdrowtny ( w ten sam sposob)?

    > Co do drugiego pytania to jeśli to ciężarowy z homologacją to nie
    prowadzisz
    > żadnej ewidencji przebiegu tylko koszty w/g poniesienia .

    a jesli to osobowy?

    dzieki za odpowiedzi
    artek

  • 7. Data: 2003-02-24 22:42:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, Agata wrote:
    [...]
    >+ Jeśli chodzi ci o PIT-5 to na pewno tam się nie odlicza a co do kosztów
    >+ z ubezp. zdrowotnego to ja nie wliczam zdrowotnego osoby
    >+ współpracującej nigdzie.

    Jak rozumiem nie jest to przeszkodą do odliczenia ich w PIT
    "rocznym" ? (PIT-36)

    pzdr, Gotfryd