    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ubezpieczenia samochodu w koszty w KPiR
    Date: Wed, 2 Apr 2003 14:46:44 +0200

    Witam,

    Czy opisany ponizej sposob rozliczenia ubezpieczenia samochodu
    osobowego, będącego środkiem trwałym, jest prawidłowy?

    Samochod jest zarejstrowany na mnie, nie na firme (byl kupiony wczesniej).
    Potem wciągnąłem go do EŚT - mam 1-os DG, VAT, KPiR.

    Teraz, w kwietniu wykupię kolejne, rocznie OC i AC+W.
    Oczywiscie ubezpieczyciel wypisze kwity - wg dowodu rej. - na mnie, nie na
    firmę.

    Czy całą zapłaconą sumkę (OC+AC+NW) moge sobie wpisac do KPiR
    w kwietniu (jednorazowo), jako "wydatki inne"?

    Czy musze spelnic jeszcze jakies inne wymogi formalne
    (wygenerować jakieś glupie dowody wewn. czy cos takiego)?.

    P.S.
    W sumie zapłace ok. 2300 zł.
    A z ciekawosci spytam - co bylo, gdybym musial zapklacic >3500,
    tzn. powyzej tej kwoty (nie pamietam jej dokladnie) powyzej ktorej
    zakup wlicza sie do srodkow trwalych? Oczywiscie wiem, ze ubezp.
    nie byloby srodkiem trwalym, ale moze musialoby byc wpisywane do KPiR na
    raty?

    Dzieki,

    latet