  • 1. Data: 2003-04-24 23:26:42
    Temat: Ubezpieczenie samochodu - ksiegowanie - polisa? DW? PK?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam i krótko pytam:

    Ubezpieczylem samochod (w EST).
    Calosc sumy ubezpieczenia OC+AC wliczam w KUP jednorazowo.

    Pytanie mam czysto techniczne - jaki "Nr dowodu ksiegowego" wpisac
    do KPiR? Czy po prostu nr polisy, ktorej oryginal i tak "wpinam" jak
    fakturę,
    czy moze musze wyprodukować Dowod Wewn. lub Polecnie Ksiegowania?

    Drobny szczegol - na polisie widnieją 4 kwoty:

    - koszt ubezpieczenia pojazdu (AC+OC)
    - koszt ubezpieczenia NW
    - koszt ubezpieczenia mieszakania (no akurat taki pakiet dali)
    - koszt sumaryczny.

    Oczywiscie do KUP chce wliczyc tylko AC+OC.
    Z NW nie chce ryzykować, zresztą to grosze.

    Byc moze z tego powodu jednak musze wygenerowac DW lub PK?
    A jesli tak, to ktore bedzie wlasciwsze?

    P.S.
    Skoro juz o DW/PK mowa - to ktory z nich powinienem stworzyc
    w celu poprawnego odliczenia co miesiac amortyzacji srodka trwalego?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-24 23:52:39
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturę,
    > czy moze musze wyprodukować Dowod Wewn. lub Polecnie Ksiegowania?

    Ja bym wyprodukawała dowód wewnętrzny tylko dlatego że masz tam mieszkanie
    więc nie cała kwota w koszty ale na sto nie wiem.

> [...]

    > - koszt sumaryczny.
    > Oczywiscie do KUP chce wliczyc tylko AC+OC.
    > Z NW nie chce ryzykować, zresztą to grosze.

    Ja to NW bym zaliczyła w kup,chociaż czytałam opnie na grupie że nie.

> [...]
    > Skoro juz o DW/PK mowa - to ktory z nich powinienem stworzyc
    > w celu poprawnego odliczenia co miesiac amortyzacji srodka trwalego?

    Mysle że nie jest wielka różnica PK DW ja raczej operuje PK tak mam na
    pełnej księgowości i przyzwyczajenie mi zostało.W rozporządzeniu o książce
    raczej operują Dowód wewnętrzny

    Wiola