  • 1. Data: 2003-04-24 19:45:38
    Temat: Stawka 0% i VAT7
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Wlasnie wzialem sie za wypelnianie VAT7 za marzec. W rejestrze zakupow
    mam takie wpisy:

    1. Brutto - 54,00, Netto - 54,00, VAT 0% - 0,00
    2. Brutto - 65,00, Netto - 53,28, VAT 22% - 11,72
    3. Brutto - 146,40, Netto - 120,00, VAT 22% - 26,40

    Jak widac, z kwot netto wychodzi 227,28, jednak z kwot ze stawka rozna
    od 0% wychodzi 173,28. Ktora kwote (227 czy 173) mam wiec wpisac w VAT7
    w rubryke 53 (Opodatkowane zakupy towarow pozostalych, zwiazane
    wylacznie ze sprzedaza opodatkowana)? Generalnie sumy podatku
    naliczonego to nie zmieni, ale chcialbym byc calkiem fair w stosunku do
    fi(s)kusa. Prosze o w miare szybka pomoc.

    --
    towarzysz Vader - v...@U...rzeszow.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 2. Data: 2003-04-24 20:08:20
    Temat: Re: Stawka 0% i VAT7
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > naliczonego to nie zmieni, ale chcialbym byc calkiem fair w stosunku do
    > fi(s)kusa. Prosze o w miare szybka pomoc.

    Jesli chodzi o ten nieszczesny VAT 0%, to sa dwie szkoly i obie
    maja zwolennikow na tej grupie.

    Ja wiem, ze MOZNA zakupy VAT0% rowniez wliczyc do tej sumy
    i zawsze tak robie.

    Latet

  • 3. Data: 2003-04-25 00:03:27
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > maja zwolennikow na tej grupie.
    >
    > Ja wiem, ze MOZNA zakupy VAT0% rowniez wliczyc do tej sumy

    -------------------------------------
    A ja jestem z tej drugiej szkoły i nie wpisuje stwaki 0 do sumy zakupów.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-04-25 04:53:10
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Wioletta Pikorska wrote:
    > -------------------------------------
    > A ja jestem z tej drugiej szkoły i nie wpisuje stwaki 0 do sumy zakupów.

    No to jestem calkowicie skolowany. Wczoraj zauwazylem, ze moj program,
    na ktorym sobie "sprawdzajaco" ksieguje, wlasnie zalicza mi te zakupy do
    calej sumy i nie bylem pewien, czy to jest OK. Wolalem wiec zapytac.
    Teraz wiem mniej niz do tej pory ;-)))

    Dzieki za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2003-04-25 06:11:33
    Od: "KaWu" <r...@w...pl>

> [...]
    > na ktorym sobie "sprawdzajaco" ksieguje, wlasnie zalicza mi te zakupy do
    > calej sumy i nie bylem pewien, czy to jest OK. Wolalem wiec zapytac.

    A mnie wczoraj wezwali do US i kazali zrobić korekte. I nie uwzględniać tego
    w deklaracji. Ale co US to...:)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-04-25 06:21:04
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Teraz wiem mniej niz do tej pory ;-)))

    Moja znajoma miala niedawno tel. z US w sprawie zlozonego VAT-7.
    Urzedniczce jakos sie nie moglo zgodzic Netto z podatkiem
    - tzn. podatek byl dziwnie maly w stosunku do Netto.

    Znajoma wyjasnila - "bo tam bylo bardzo duzo zakupow w stawce 0%".
    Urzedniczka - "Aha, to w porzadku".

    Poniewaz przy okazji byl to "mój" urzad skarbowy, to się tego trzymam
    i spokojnie wpisuje 0%-vatowe do sumy.

    Takie wpisywanie wynika z rozumienia wprost objasnień na VAT-7:
    pole 53/55: "OPODATKOWANE zakupy towarow..........."
    A przecież te 0% to są opodatkowane, w odróznieniu od tych "ZW".

    Przy okazji - czy mi sie zdaje, czy na VAT-7 roi sie od błędów?

    Np. - w opisie do pola 58:
    "Jesli kwota z poz. 19 jest mniejsza od 0........".
    a przeciez w poz. 19 wpisuje sie wartosc netto sprzedazy "ZW",
    wiec albo tam jest 0 albo liczba dodatnia - nigdy ujemna!

    Z kolei:
    opisy do pól:49/50 - 53/55:
    "Opodatkowane zakupy towarow i uslug zaliczanych do srodkow trwalych"
    "Oposatkowane zakupy towarow pozostalych........".

    Hmmm.... moze i istnieją usługi zaliczane do środków trwalych,
    ale na pewno istnieją usługi nie będące srodkami trwalymi,
    a ten opis tego nie uwzglednia!

    P.S.
    Normalnie nie mam sprzedaży nieopodotkowanej.
    Ale jak sprzedam samochod (EST), kupiony bez VAT-u,
    to chyba mi sie nagle pojawi sprzedaz "ZW" i bede
    to musial wpisac w pole 19?
    Proporcja w takim miesiącu bedzie wybitnie na korzysc
    sprzedazy "ZW" wiec pewnie znikomą czesc vat do odliczenia
    wygeneruje.....
    Czy wiec dobrze myslę, ze ew. inne wydatki z vatem,
    powinienem odlozyc na inny miesiac, niz miesiac sprzedazy
    samochodu?
    No bo chyba sprzedazy samochodu nie musze rozkladac
    w ksiegowosci na jakies raty - analogicznie do jego zakupu?

    Dzieki,

    latet

  • 7. Data: 2003-04-25 06:23:21
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A mnie wczoraj wezwali do US i kazali zrobić korekte. I nie uwzględniać
    tego
    > w deklaracji. Ale co US to...:)

    W jakim miescie to urzad, a jesli w W-wie, to ktory?

    Czy skonczylo sie na sporzadzeniu korekty, czy tez nie obylo
    sie bez zalu czynnego i dobnego mandaciku?

    Latet

  • 8. Data: 2003-04-25 06:38:29
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > No bo chyba sprzedazy samochodu nie musze rozkladac
    > w ksiegowosci na jakies raty - analogicznie do jego zakupu?
    Latet coś od rana wyrażnie kombinujesz w zakupie Vat odliczasz na raty ?co
    faktury ?
    Rzeczywiście sprzedając samochód w zwolnieniu przy dużej sprzedaży
    zwolnionej mało odliczysz Vat w miesiącu.Pozostaje kwestja wpisu czy zakupy
    wszystkie dotyczą zwolnionej czy jednak opodatkowanej.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-04-25 06:41:18
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    >
    > Czy skonczylo sie na sporzadzeniu korekty, czy tez nie obylo
    > sie bez zalu czynnego i dobnego mandaciku?

    ---------------------------
    Za co mandat przecież nie ma uszczerbku podatku.Chociaż już teraz to wszytko
    możliwe.
    Wiola

  • 10. Data: 2003-04-25 06:49:01
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Latet coś od rana wyrażnie kombinujesz w zakupie Vat odliczasz na raty ?co
    > faktury ?

    Nie, nie... niczego na zadne raty nie kupuje i nie odliczam :-)

> [...]
    zakupy
    > wszystkie dotyczą zwolnionej czy jednak opodatkowanej.

    No, to ciekawe pytanie jest!
    Skoro normalnie produkuje same uslugi 22% (ustawodawca jest tak mily
    ze w kolejnych nowelizacjach nadaje vat22% wczesniej "ZW" uslugom,
    ktore akurat ja wykonuje :-),
    to sobie normalnie *wszelkie* zakupy opodatkowane pisze do
    "dotycza sprzed. opodatkowanej".

    Nie wiem jak to interpretowac...... zakupy sluza mojej dzialanosci
    uslugowej......
    a nie sprzedawaniu samochodu...... ale z drugiej strony...... wiekoszc
    moich wydatkow dotyczy utrzymania samochodu (jest troche tych napraw).....
    Moglbym pomyslec, ze to wydatki sluza sprzedazy samochodu, ktora
    kiedyc nastapi i bedzie "ZW", ale wiele juz razy tu pisano, ze to sie
    wszystko liczy tylko w ramach danego miesiaca.

    Na pewno w miesiacu, w ktorym sprzedam auto - wydatki zwiazane
    z samochodem (np. jakis ostatni przeglad, ostatnie naprawy, myjnia)
    wpisze do "dotycza zw i opodatkowanej.
    Hmm.. a moze w ogole powinny to byc zakupy sluzace tylko
    sprzedazy "ZW" - bo defacto tak jest - po to myje samochod,
    aby lepsze wrazenie zrobil na kupujacym. :-)
    No ale skoro normalnie (teraz) myjnię licze jako zwiazane z opodatk......
    Paranoiczne sie to robi........ :-/

    P.S.
    Jesli ktos (vatman!) ma jakies zakupy vat-22%, ale ewidentnie zwiazne
    ze sprzedaża "ZW" - to oczywiscie nie uwzglednia ich wcale na VAT-7.
    Ale czy w ogole powinien je wpisywac do ewidencji zakupow?
    Jak tam patrze na ta ksiege, to nie bardzo widze miejsce na cos takiego.

    Dzieki,

    latet