  • 1. Data: 2003-04-24 22:11:35
    Temat: Ubezpieczenie samochodu (nie w srodkach trwalych) a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Mirro" <b...@g...pl>

    Przejrzalem wszystkie wiadomosci z grupy na temat samochodu osobowego
    prywatnego wykorzystywanego w dzialalnosci gospodarczej i nie znalazlem
    odpowiedzi, ktorej sie spodziewalem ;-)

    Oczywiscie, ze wiem, ze moge w koszty uzysk. prz. zaliczyc taka kwote, jaka
    wynika z kilometrowki. Ale czy moge zaliczyc cala kwote ubezpieczenia
    (pakiet), czy tez jego czesc, ktora ma sie tak jak ..[tutaj formulka, o
    cenie sam. do 1000eur itp id] W jednym watku na grupie, w ktorym opisywano
    dokladnie sytuacje podano, ze mozna wliczyc cala kwote (oczywiscie, ktora ma
    swoj "wyraz" w kilometrowce").

    Drugie pytanie moze jest pogamtwane, ale co tam. Ubezpieczenie place 20
    marca w dwoch ratach. Najpierw polowe i 20 wrzesnia druga polowe. Na zdrowy
    rozum az do momentu zaplacenia drugiej raty moge "dysponowac" kwota, ktora
    zaplacilem w pierwszej racie. I to jest jasne. Ale czesc kwoty z drugiej
    raty - ok 50% przechodzi na nowy rok. Oczywiscie chcialbym kwote w nowym
    roku tez wykorzystac. Czy to jest mozliwe? Jezeli tak, to co bedzie dowodem
    ksiegowym: kopia zaplaty drugiej raty czy oryginal? Oryginal jest podpiety
    pod poprzedni rok. To gdzie musi byc oryginal a gdzies kopia. Moze to nie
    jest az takie wazne ale nie chcialbym popelnic jakiegos glupiego bledu.

    Mirro

  • 2. Data: 2003-04-24 23:58:30
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mirro" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cenie sam. do 1000eur itp id] W jednym watku na grupie, w ktorym opisywano

    to 1000 eur to chyba nie dokładnie przeczytałeś albo ja coś nie zrozumiałam
    to było kiedyś 10000 euro ale teraz jest 20000 euro i to jest limit .

> [...]
    > pod poprzedni rok. To gdzie musi byc oryginal a gdzies kopia. Moze to nie
    > jest az takie wazne ale nie chcialbym popelnic jakiegos glupiego bledu.

    Jak najbardziej możesz zaliczyć w koszty w nastęnym roku stosujesz metodę
    memoriałową wiec zaliczasz co miesiąc odpowiednią ratę do końca polisy
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-25 08:17:14
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    > to 1000 eur to chyba nie dokładnie przeczytałeś albo ja coś nie
    zrozumiałam
    > to było kiedyś 10000 euro ale teraz jest 20000 euro i to jest limit .

    Oczywiscie omsknelo mi sie jedno zero - chodzilo o 10.000 EURO

    Wracam do pytanka: czy zaliczam cala kwote (ktora jest nie wieksza niz kwota
    wynikajaca z kilomentrowki), czy stosuje wspomniana metode. Dodaj tylko, ze
    samochod kosztowal w przyblizeniu 8.000 EURO i nie jest w srodkach trwalych.

    > Jak najbardziej możesz zaliczyć w koszty w nastęnym roku stosujesz metodę
    > memoriałową wiec zaliczasz co miesiąc odpowiednią ratę do końca polisy

    Dziekuje za odpowiedz

    Mirek