  • 1. Data: 2004-10-12 11:30:32
    Temat: Udokumentowanie platnosci , jak?
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Witam.
    Mam takie pytanie odnosnie platnosci.
    Otwieram firme na poczatku listopada,chce teraz zamowic domene.
    Czy jak zamowie teraz,a platnosci dokonam w grudniu bo tak pasuje firmie
    sprzedajacej mi domene,to czy moge ja sobie wrzucic w koszta pozniej?
    Np.miesiac po otwarciu firmy?

    I jeszcze jedno pytanie.Udokumentowanie sprzedazy.
    W jaki sposob mam udokumentowac sprzedaz w sklepie internetowym?
    Wystawiac faktury Vat? czy moge na paragonach ( w sprzedazy widzialem gdzies
    takie paragony) bo kasy fiskalnej nie bede miec.Lub jaki inny jeszcze
    sposob?

    --
    Pzdr.DrMaksiu [LDZ]
    Corratec Superbow Race - Freccia to ona moja maszyna wyscigowa!

  • 2. Data: 2004-10-12 17:49:08
    Temat: Re: Udokumentowanie platnosci , jak?
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > Czy jak zamowie teraz,a platnosci dokonam w grudniu bo tak pasuje firmie
    > sprzedajacej mi domene,to czy moge ja sobie wrzucic w koszta pozniej?

    W koszty mozesz zawsze w ciagu roku-nie ma problemu.

> [...]
    gdzies
    > takie paragony) bo kasy fiskalnej nie bede miec.Lub jaki inny jeszcze

    Ewidencje sprzedazy musisz prowadzic-dla fizoli.
    Fv dla firm.

  • 3. Data: 2004-10-12 18:47:03
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik "Profil1" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ewidencje sprzedazy musisz prowadzic-dla fizoli.
    > Fv dla firm.

    Fv to wiem,jakie sa "bloczki"
    a dla fizoli? co bedzie dla nich potwierdzeniem zakupu ?

  • 4. Data: 2004-10-12 21:59:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Profil1 wrote:
    [...]
    >+ > Otwieram firme na poczatku listopada,chce teraz zamowic domene.
    >+ > Czy jak zamowie teraz,
    >+ > a platnosci dokonam w grudniu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ > to czy moge ja sobie wrzucic w koszta pozniej?
    >+ > Np.miesiac po otwarciu firmy?
    >+
    >+ W koszty mozesz zawsze w ciagu roku-nie ma problemu.

    Mam pytanie: co przeoczyłem że wiesz że on NIE wybrał
    kasowego rozliczania kosztów i w związku z tym "miesiąc
    później niż grudzień" będzie 'bez problemu' ?
    :)

    >+ > W jaki sposob mam udokumentowac sprzedaz w sklepie internetowym?
    >+ > Wystawiac faktury Vat? [...]
    ^^^^^^^^^^^

    >+ Ewidencje sprzedazy musisz prowadzic-dla fizoli.
    >+ Fv dla firm.

    No a FV może do ewidencji sprzedaży *VAT* nie wpisywać ??
    Zakładam że skoro ma ES VAT to skorzysta z prawa uznania jej
    za ES dla celów KPiR...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-12 22:01:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, DrMaksiu wrote:
    [...]
    >+ Fv to wiem,jakie sa "bloczki"

    ...no, można ręcznie jak kto lubi...

    >+ a dla fizoli? co bedzie dla nich potwierdzeniem zakupu ?

    *JEŚLI* będą chcieli potwierdzenia, jesteś VATmanem,
    sprzedaż podlega pod VAT - to *też* faktura !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-13 10:47:03
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...

    > ^^^^^^^^^^^

    > No a FV może do ewidencji sprzedaży *VAT* nie wpisywać ??
    > Zakładam że skoro ma ES VAT to skorzysta z prawa uznania jej
    > za ES dla celów KPiR...

    ES - Ewidencja Sprzedazy? dobrze,ze na poczatku ksiegowosc bedzie prowadzona
    przez osobe znajaca sie na rzeczy.
    Widze,ze poleglbym na dziendobry.

  • 7. Data: 2004-10-14 09:17:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, DrMaksiu wrote:
    [...]
    >+ ES - Ewidencja Sprzedazy?

    Tak :)
    Rozp. ds. KPiR pozwala (!) na różne ułożenie sobie zasad dokumentowania
    zdarzeń przez podatnika, jednym z nich jest uznanie ES VAT za ES dla
    celów KPiR (a ES pozwala z kolei na "rozliczanie do 20."...)
    W najprostszej formie - przez jednoczesne spełnienie wymogów ES VAT
    i ES opisanej w rozp. par. 8.2 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)