  • 1. Data: 2004-10-12 10:11:32
    Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Witam i proszę o poradę,
    w m-cu IX nabyłam środek trwały w UE (maszyna o wart.19 tys.zł po
    przeliczeniu) W jaki sposób zaewidencjonowac tę transkację, jeżeli na
    formularzach VAT-7 oraz VAT UE jest mowa tylko o wewnątrzspólnotowycm
    nabyciu "towarów"? jak rolzliczyć VAT, który ma być jednoczesnie naliczonym
    i należnym?
    z góry dziękuję za pomoc
    Baśka

  • 2. Data: 2004-10-12 16:21:03
    Temat: Re: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Baśka napisał:
> [...]
    > zaewidencjonowac tę transkację, jeżeli na formularzach VAT-7 oraz VAT
    > UE jest mowa tylko o wewnątrzspólnotowycm nabyciu "towarów"?

    A czym wg. Ciebie jest maszyna jeżeli nie towarem? Usługą? Prawem?
    Licencją? Duchem świętym?

    Ustawa o VAT zawiera własną definicje towaru. Przeczytałaś?

    > jak rolzliczyć VAT, który ma być jednoczesnie naliczonym i należnym?

    Wystawiasz fakture wewnętrzną którą ewidencjonujesz w reejstrach VAT
    jako sprzedaz (w deklaracji VAT jest na to jednak osobna rubryka w
    części dotyczącej podatku naleznego) i jako zakup (to juz łącznie z
    innymi zakupami).
    Oczywiście zakładam że jesteś czynnym podatnikiem VAT UE.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-10-14 13:22:53
    Od: "WielkoDuch" <w...@u...net>

> [...]
    > innymi zakupami).
    > Oczywiście zakładam że jesteś czynnym podatnikiem VAT UE.

    A jak nie jestes ??

    Pozdrowionka
    WD

  • 4. Data: 2004-10-15 06:51:48