  • 11. Data: 2005-03-30 09:27:18
    Temat: Re: Ulga Internetowa w 2005 roku a Telekompromitacja Polska
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 29 mar o godzinie 13:59, na pl.soc.prawo.podatki, Jan Werbiński
    napisał(a):

    > Jesteś pewien, że _jeden_ i ten sam wydatek może służyć jako podstawa do
    > _kilku_ odliczeń? IMHO To niemożliwe.

    Oczywiście że nie _jeden_ wydatek będzie odliczany przez małżonków.
    Jeżeli rachunki, faktury za dostęp do internetu są na oboje małżonków, i
    całkowita wysokość każdego z nich to np. 150 PLN, to jeden małżonek odliczy
    760, drugi małżonek także odliczy 760 co da im razem kwotę odliczenia 1520
    PLN - ale w sumie za dostęp do internetu zapłacą ok 1 746 PLN.

    Jeżeli rachunek, faktura jest na jedną osobę - logiczne że tylko ta osoba
    odliczy 760 PLN.

    Gdyby z pierwszego przykładu abonament wynosił np. 40 PLN to nawet jeden ze
    współmałżonków nie odliczy 760 od dochodu - ponieważ poniosą tylko wydatków
    na dostęp do internetu ok. 480 PLN

    --
    Herbi
    30-03-2005 11:27:08

  • 12. Data: 2005-03-30 11:19:50
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Co Wy na to?
    Uwaga Uwaga .... dodzwonilem sie w cudoeny sposob do biura prsowego
    telekompromitacji Polskiej i
    potwierdzili ze Pani Gorska - rzecznik TP w Radiu Zet zapowiedziala ze TP
    nie bedzie robic problemow z umowami na dwie sooby tlko ze musza sie jeszcze
    do tego przygotowac :-)

    teraz w biurze prasowym sprawdzaja o jakim terminie przygotowan mozemy
    myslec :-)

    TB

  • 13. Data: 2005-03-30 13:59:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:d2dim6$bk6$1@inews.gazeta.pl
    > Jak Ci sie nie chce czytac ustawy to czem jestes pewien ze Ty masz
    > racje?

    Gdzie przeczytałeś, że jestem pewien?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 14. Data: 2005-03-30 15:34:02
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Gdzie przeczytałeś, że jestem pewien?
    a wy zamiast dobrac sie telekompromitacji do dupy to miedzy soba walczycie
    zupelnie jak kobice cracovii i wisly krakow ktorzy walczyli miedzy soba w
    krakowie przed siedziba gestapo :-)!

    takich ludzi nam trzeba
    TB

  • 15. Data: 2005-03-31 07:38:14
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):
> [...]
    > zupelnie jak kobice cracovii i wisly krakow ktorzy walczyli miedzy soba w

    Nie walczymy :)
    Ja nie mam co z TP SA walczyc bo ma Netie + Chello. :)

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 16. Data: 2005-03-31 09:25:27
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    walczycie
    [....]
    > Nie walczymy :)
    > Ja nie mam co z TP SA walczyc bo ma Netie + Chello. :)

    fajnie masz bo ja mieszkam w 300 tysiecznym miescie przy glownym trakcie
    komunikacyjnym (400 m od zjazdu zautostrady A4) i nie mam ani kanalizacji
    ani netii - ciesze sie ze mam prad i gaz .....
    kto zgadnie co to za gowniane miasto?

    TB

  • 17. Data: 2005-03-31 17:01:03
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

    wiadomości news:d2b9tv$ejk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w
    > wiadomości news:d2b80r$slp$1@nemesis.news.tpi.pl
    >
    > Jak masz np 15 pełnoletnich dzieci mieszkających razem, to w sumie macie
    > 17x760= 12 920 zł ulgi?
    > Super.
    > ;-)

    Jeśli wpisałbyś te wszystkie dzieci na fakturze, to mógłbyś od DOCHODU
    każdej z tych osób odpisać kwotę 760 PLN, pod warunkiem, że:
    1) wszystkie te osoby mialyby dochód przynajmniej 760 PLN (podkreślam jest
    to odliczenie od dochodu, czyli zwrot jest proporcjonalny do progu
    podatkowego w którym sie znalazłeś )
    2) Musialbyś mieć faktury za internet na łączną kwotę 12 920 PLN (z
    nazwiskami wszystkich tych osób), bo jest to odliczenie faktycznie
    poniesionych kosztów.
    3) Łącze musiałoby sie znajdować w miejscu zameldowania tych wszystkich
    osób.

    Reasumując. Ulga ta została wprowadzona, aby "zniwelować" wprowadzenie vatu
    na internet (zaplacimy o 22% więcej, ale jesteśmy w stanie odzyskać 19%, no
    chyba, że ktoś wchodzi z dochodami w wyższy próg podatkowy).
    Limit 760 okazła sie zbyt mały (co z osobami, które placą ponad 64 PLN
    miesiecznie?), stąd mozliwość odliczenia wspólnego przez małżonków (w tym
    wypadku limit wynosi łącznie 1520 PLN, czyli 126,66 miesiecznie).

    Pozdrawiam
    Jarosław Żelazko

  • 18. Data: 2005-03-31 17:23:00
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > miesiecznie?), stąd mozliwość odliczenia wspólnego przez małżonków (w tym
    > wypadku limit wynosi łącznie 1520 PLN, czyli 126,66 miesiecznie).

    je jednak mysle ze w sejmie pomysleli inaczej:
    - dali zwolnienie z VAT zeby pokazac ze kochaja narod
    - dostalu w dupe oc Chujni to pomysleli - jak damy VAT i nic w zamian to
    bedzie rewolucja
    i na poczekaniu wymyslili ulge .... a ze "wielokrotna" to dlatego ze
    przespali przeciez i tak narod by sie nie polapal :-(
    TB

  • 19. Data: 2005-03-31 20:35:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > komunikacyjnym (400 m od zjazdu zautostrady A4) i nie mam ani kanalizacji
    > ani netii - ciesze sie ze mam prad i gaz .....

    Poznań?
    Bo mam tak samo, tyle że od autostrady A2.
    Neo też nie da rady - za daleko do centrali.

    Na szczęście ostatnio net radiowy mogę używać.
    Ale to tylko dzięki jednemu zapaleńcowy który własnym sumptem maszt postawił
    i sąsiadów połączył.

  • 20. Data: 2005-04-01 07:30:58
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Poznań?
    > Bo mam tak samo, tyle że od autostrady A2.
    > Neo też nie da rady - za daleko do centrali.

    nie nie Poznan ... bardziej zabita dechami dziura Ruda Slaska :-)
    eh to ja przynajmiej neo mam ale zeby kiedys miec SDI to musialem straszyc
    rzecznikiem praw konsumanta
    tylko w tamtych czasach byly keszcze POKi i mozna sobie bylo ulzyc pojechac
    i wyluszczyc o co czlowiekowi chodzi a teraz to chyba automatycznej
    sekretarcze nusialbym sie wyzalac :-)

    > Na szczęście ostatnio net radiowy mogę używać.
    > Ale to tylko dzięki jednemu zapaleńcowy który własnym sumptem maszt
    postawił
    > i sąsiadów połączył.

    w jakim g....nie my zyjemy .... chujnia europejska cala para :-)

    TB