  • 1. Data: 2005-03-29 09:39:21
    Temat: Ulga Internetowa w 2005 roku a Telekompromitacja Polska
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Ze w 2005 mamy ulge za korzystanie z Internetu wiemy
    Gdzies w mediach poslyszalem informacje ze gdyby umowe na swiadczenie uslug
    zawrzec na dwie osoby to wtedy ulga przysluguje dwukrotnie!
    Sprawdzilem telefonicznie w Urzedzie Skarbowym i faktycznie tak jest ze
    gdybym mial umowe zawarta na siebie i zone to ja i zona moglibysmy
    skorzystac z ulgi co przy neostradzie 640 - roczny koszt okolo 1700 zł nie
    jest bez znaczenia!

    Okazuje sie jednak ze Telekompromitacja Polska nie zqawiera umow z dwoma
    osobami na raz bo .... nie! Sprawdzilem w Netii - Netia nie robi problemu
    moga zrobic umowe na dwie osoby - niestety nie mam pod domem linii Netii a
    oni tez nie maja mozliwosci pociagniecia w najblizszym czasie (miasto 300
    tys mieszkancow - glowna ulica miasta)

    Co Wy na to?

    TB

  • 2. Data: 2005-03-29 10:11:55
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2b80r$slp$1@nemesis.news.tpi.pl
    > Ze w 2005 mamy ulge za korzystanie z Internetu wiemy
    > Gdzies w mediach poslyszalem informacje ze gdyby umowe na swiadczenie
    > uslug zawrzec na dwie osoby to wtedy ulga przysluguje dwukrotnie!

    Jak masz np 15 pełnoletnich dzieci mieszkających razem, to w sumie macie
    17x760= 12 920 zł ulgi?
    Super.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 3. Data: 2005-03-29 10:26:27
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Jak masz np 15 pełnoletnich dzieci mieszkających razem, to w sumie macie
    > 17x760= 12 920 zł ulgi?

    ... jesliby sie dalo wszystkie wpisac w umowe to nie ma sprawy - a czy to
    moj problem ze ulga nie zostala "dopracowana"?
    czy to moj problem?

    TB

  • 4. Data: 2005-03-29 10:42:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 29 mar o godzinie 12:11, na pl.soc.prawo.podatki, Jan Werbiński
    napisał(a):

    > Jak masz np 15 pełnoletnich dzieci mieszkających razem, to w sumie macie
    > 17x760= 12 920 zł ulgi?
    > Super.
    > ;-)

    A jakie ma znaczenie że pełnoletnie?
    Istotne jest to czy odprowadzają podatek i czy ponoszą koszty związane z
    dostępem do internetu.

    --
    Herbi
    29-03-2005 12:42:41

  • 5. Data: 2005-03-29 11:59:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A jakie ma znaczenie że pełnoletnie?
    > Istotne jest to czy odprowadzają podatek i czy ponoszą koszty
    > związane z dostępem do internetu.

    Jesteś pewien, że _jeden_ i ten sam wydatek może służyć jako podstawa do
    _kilku_ odliczeń?
    IMHO To niemożliwe. Nie chce mi się czytać ustawy, ale przecież nie pisali
    jej kompletni idioci.

  • 6. Data: 2005-03-29 12:11:11
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    wiadomości news:d2bg6r$5k7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > _kilku_ odliczeń?
    > IMHO To niemożliwe. Nie chce mi się czytać ustawy, ale przecież nie pisali

    a ktoz niby w Polsce pisze ustawy jak nie powolywani przez Ciebie?
    zniesli VAT pozniej dostali od Chujni Europejskiej w dupe
    i ziewajac ze znudzenia uchwalili kolejny przepis!

    cytujac za http://www.pit.pl/pages/i/897.php:
    "Po piąte, małżonkom przysługują odrębne limity odliczeń, pod warunkiem, że
    oboje będą posiadać dowody wpłaty i faktury (albo wspólne dowody wpłaty i
    faktury). Nie znaczy to, że oboje mogą odliczyć po 760zł, ale że oboje mogą
    odliczyć w sumie tyle, ile wydali w danym roku na internet, nie więcej
    jednak niż 760 zł każde z nich."

    TB

  • 7. Data: 2005-03-29 16:07:01
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > mogą
    > odliczyć w sumie tyle, ile wydali w danym roku na internet, nie więcej

    A może sprawę rozwiąże przepisanie telefonu na małżonka? Pół roku jeden a
    pół roku drugi.
    Nie wiem czy to coś da, ale kosztuje to ok 50 zł i na to tp sa się zgadza.

    PawełJ

  • 8. Data: 2005-03-29 17:04:51
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Jesteś pewien, że _jeden_ i ten sam wydatek może służyć jako podstawa do
    > _kilku_ odliczeń?

    Nie, chodzi tylko o to, że limit odliczenia jest dwukrotnie wyższy.

    P.

  • 9. Data: 2005-03-29 18:02:17
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > A może sprawę rozwiąże przepisanie telefonu na małżonka? Pół roku jeden a
    > pół roku drugi.
    > Nie wiem czy to coś da, ale kosztuje to ok 50 zł i na to tp sa się zgadza.

    sprawdzilem to tez - nie da sie
    bo o ile mozesz umowe na telefon przepisywac dodolnie o tyle przy zmianie
    osoby umowe na neozdrade musisz rozwiazac ..... i zawiazac nowa ....
    w moim przypadku wiazac by sie to musialo z rezygnacja z opcji 640 kb/s bez
    limitu! bo taka umowe podpisalem na rok i byc moze bede ja przedluzal ....
    a moze to o to chodzi aby wszystkich zmusic to rezygnacji z limitow bo innym
    moze rozwiazywanie i ponowne podpisywanie tak nie szkodzi ... choc z drugiej
    strony biorac spuzniony refleks telekompromitacji polskiej moze byc
    nieciekawie :-)
    TB

  • 10. Data: 2005-03-30 06:58:40
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    > _kilku_ odliczeń?
    > IMHO To niemożliwe. Nie chce mi się czytać ustawy, ale przecież nie

    Jak Ci sie nie chce czytac ustawy to czem jestes pewien ze Ty masz racje?

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*