  • Data: 2009-04-28 17:01:39
    Temat: Ulga internetowa - pytanie
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    znajomy płacił rachunki telekomunikacji ze swojego konta, ale za internet
    matki. Zameldowany w innym miejscu, opłacał też innego dostawcę (w swoim
    mieszkaniu).
    Właśnie go uświadomiłem, że ustawa wyraźnie mówi, że w tej sytuacji jego
    matka nie może zrobić odliczenia (osoba na fakturze i rzeczywisty płatnik
    musi być tą samą osobą). No i teraz ma kłopot... Namówił matkę, że będzie
    płacił z konta, bo mniej będzie się płaciło pośrednikom - i oszczędził...
    ;-)
    Znalazłem wątek z tej grupy z listopada z zeszłego roku, w którym Kris
    opisał kontrolę, teraz kumpel zaczął się bać ;-)

    Istnieje jakiś sposób, żeby to obejść? Pieniądze szły z jego konta, ale
    matka mu je oddawała w gotówce. Może jakaś umowa między matką i synem? Może
    w razie kontroli wystarczy, że oboje się stawią i zeznają jak było? Ile
    wynoszą karne odsetki? ;-)

    Kumpel to niezły panikarz i chciałbym go w miarę uspokoić, bo teraz o niczym
    innym nie gada ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu