  • 1. Data: 2003-09-29 07:59:59
    Temat: Ulga - odsetki od kredytu
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    Witam.

    Szukam odpowiedzi na pytanie, czy odsetki od kredytow z ZFŚS udzielone na
    zakup mieszkania mozna odliczyc od dochodu? Wydaje mi sie, ze niestety
    nie... Ale moze:-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2003-09-29 12:39:34
    Temat: Re: Ulga - odsetki od kredytu
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > Szukam odpowiedzi na pytanie, czy odsetki od kredytow z ZFŚS udzielone na
    > zakup mieszkania mozna odliczyc od dochodu? Wydaje mi sie, ze niestety

    Pytanie ciekawe. Jeżeli spełniasz pozostałe warunki to trzeba by spojrzeć czy jest
    zapis o tym kto udziela kredytu. Przyznam, że nie zwróciłam na to uwagi ale zerknę
    :-)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-29 13:11:47
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    Użytkownik "elena" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie ciekawe. Jeżeli spełniasz pozostałe warunki to trzeba by spojrzeć
    czy jest zapis o tym kto udziela kredytu. Przyznam, że nie zwróciłam na to
    uwagi ale zerknę :-)
    Pytanie na zasadzie "tonacy brztwy...".
    IMHO nie przysluguje - ale moze przespalem jakas interpretacje...

  • 4. Data: 2003-09-29 14:40:53
    Temat: Re: Re: Ulga - odsetki od kredytu
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    ale zerknę :-)
    > Pytanie na zasadzie \"tonacy brztwy...\".
    > IMHO nie przysluguje - ale moze przespalem jakas interpretacje...

    Znalazłam tyle, że mowa jest o kredycie i pożyczce. To drugie określenie może
    sugerować, że banki nie są jedyną jednostką braną pod uwagę. Co za problem zadzwonić
    do US i spytać?

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2003-09-30 06:03:14
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    > Znalazłam tyle, że mowa jest o kredycie i pożyczce. To drugie określenie
    może sugerować, że banki nie są jedyną jednostką braną pod uwagę. Co za
    problem zadzwonić do US i spytać?
    Zadzwonic zaden, uzyskac wiazaca organy podatkowe odpowiedz - zastanow sie
    sama, wlasnie dlatego pisze na grupe.
    ŁG

  • 6. Data: 2003-09-30 13:02:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik elena napisał:

    > Znalazłam tyle, że mowa jest o kredycie i pożyczce. To drugie
    > określenie może sugerować, że banki nie są jedyną jednostką braną pod
    > uwagę. Co za problem zadzwonić do US i spytać?

    Co za problem przeczytać troche więcej niż jeden akapit?

    "art. 26b ust.2
    Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli:
    [...]
    2) kredyt (pożyczka) był udzielony przez podmiot uprawniony na podstawie
    przepisów prawa bankowego albo przepisów o spółdzielczych kasach
    oszczędnościowo-kredytowych do udzielania kredytów (pożyczek), a z umowy
    kredytu (pożyczki) wynika, że dotyczy on jednej z inwestycji
    wymienionych w ust. 1,"

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-09-30 13:05:55
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

> [...]
    > oszczędnościowo-kredytowych do udzielania kredytów (pożyczek), a z umowy
    > kredytu (pożyczki) wynika, że dotyczy on jednej z inwestycji
    Tez czytalem:-((( Ale jak wspomnialem "tonacy..." dlatego pozwolilem sobie
    zasmiecic grupe tym pytaniem...
    Dziekuje.

    Zupelnie nie oplaca sie byc osoba fizyczna - wysokie podatki, nic nie mozna
    wrzucic koszty...

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 8. Data: 2003-09-30 17:13:01
    Temat: Re: Re: Re: Ulga - odsetki od kredytu
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > problem zadzwonić do US i spytać?
    > Zadzwonic zaden, uzyskac wiazaca organy podatkowe odpowiedz - zastanow sie
    Zastanowiłam się :-) Kredyt z FS jest raczej niewielki, oprocentowany nisko, więc
    kwota ewentualnych odsetek także nie jest wysoka. Ale zdaję sobie sprawę, że chodzi
    o zasadę. Doczytałam się, że pewne kredyty są wyłączone z tej ulgi ale nikt nie
    wspomina o kredycie z FS. Wobec tego jeżeli ustawodawca wyrażnie określa od których
    kredytów odsetki nie mogą być odliczone w ramach tej ulgi i nie ma w tej grupie
    kredytu z FS, to ja bym te odsetki spokojnie odpisała. Niestety nie mogę podać
    podstawy prawnej ponieważ powyższe rewelacje wyczytałam w artykule nt. ulgi
    odsetkowej który znalazłam przez wyszukiwarkę na www.google.com
    Na razie :-)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 9. Data: 2003-09-30 18:06:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    elena wrote:

> [...]
    > bym te odsetki spokojnie odpisała. Niestety nie mogę podać podstawy
    > prawnej ponieważ powyższe rewelacje wyczytałam w artykule nt. ulgi

    Elenko, gdzie ty to wyczytałaś?
    Bo w ustawie jak byk pisze u jakiego podmniotu trzeba wziąc kredyt żeby
    odliczyc odsetki.
    Katalog zamknięty. Nie "pewne kredyty sa wyłaczone" ale "konkretne kredyty
    sa włączone"

    Ja poprosze źródło Twoich zadziwiających informacji.
    Gdziez to takie rzeczy wypisują?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-09-30 19:38:04
    Temat: Re: Re: Re: Re: Ulga - odsetki od kredytu
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > sa włączone\"
    > Ja poprosze źródło Twoich zadziwiających informacji.

    Na stronie której adres podałam, Milasku. Pan Piotr Skwirowski określa kredyty od
    których odsetki są wyłączone z ulgi.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>