  • 1. Data: 2007-01-10 01:21:25
    Temat: Ulga odsetkowa a darowizna
    Od: w...@g...com

    Witam.

    Sytuacja istniejaca:

    podatnik podpisal z developerem umowe (przyrzeczenie wybudowania i
    przeniesienia wlasnosci mieszkania). Zaciagnal w 2006 roku kredyt
    hipoteczny. Akt notarialny podpisany bedzie w 2007 roku i w tymze roku
    podatnik planuje rozpoaczac odliczanie od dochodu odsetek od kredytu.

    Dodatkowo:
    podatnik ma mozliwosc otrzymac w 2007 roku w formie darowizny
    mieszkanie. Teoretycznie czym predzej tym lepiej.

    Pytanie: czy podpisanie aktu darowizny przed przeniesieniem wlasnosci
    mieszkania budowanego przez developera ma wplyw na prawo do ulgi
    odsetkowej?
    Innymi slowami: czy ustalenie prawa do ulgi (w sensie zaciagniecia
    kredytu na mieszkanie, ktore _zaspokoi wlasne potrzeby mieszkaniowe_
    podatnika) nastepuje w chwili zaciagniecia kredytu, czy w chwili
    przeniesienia wlasnosci?

    Moja watpliwosc dotyczy tego, ze w chwili przyjecia darowizny potrzeby
    mieszkaniowe beda zaspokojone - czy wobec tego odwlekac darowizne do
    momentu, kiedy bedzie podpisany akt notarialny na mieszkanie od
    developera? A moze jest to obawa nieuzasadniona i mozna podpisywac czym
    predzej?

    Pozdrawiam
    WWieslaw

  • 2. Data: 2007-01-10 08:01:10
    Temat: Re: Ulga odsetkowa a darowizna
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    witam tez, a nie bierzesz pod uwage tego, ze zaplacisz podatek od tej
    darowizny, bo teraz jest zwolnienie, ale tylko wtedy kiedy nie posiadasz
    juz jakiegos mieszkania, po podpisaniu aktu notarialnego stajesz sie
    wlascicielem lokum i cie us bedzie scigal o podatek, musisz przeliczyc
    co ci sie bardziej oplaca stracic prawo do ulgi odsetkowej i zaplacic
    podatek czy na odwrot

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2007-01-10 08:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Harry wrote:

    > witam tez, a nie bierzesz pod uwage tego, ze zaplacisz podatek od tej
    > darowizny, bo teraz jest zwolnienie, ale tylko wtedy kiedy nie posiadasz juz
    > jakiegos mieszkania,

    No ale od 1.I. jest zdaje się zwolnienie, jeśli darczyńca jest z I grupy
    podatkowej. Dobrze mi sie wydaje? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-10 14:20:34
    Od: w...@g...com

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No ale od 1.I. jest zdaje się zwolnienie, jeśli darczyńca jest z I grupy
    > podatkowej. Dobrze mi sie wydaje? :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dokladnie o ten przypadek chodzi, czyli o podatek od darowizny nie ma
    zmartwienia.

    Pozdrawiam
    WWieslaw