  • 1. Data: 2007-03-21 11:49:16
    Temat: Ulga odsetkowa kredyt 50/50
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    Witam !!
    Mam takie pytanie związane z ulgą odsetkową, mam ze swoją narzeczoną
    kredyt mieszkaniowy wzięty 50/50 %. Chcemy wykorzystać ulgę ale mam
    problem jak jest z limitem 189000 jeżeli np. chcemy odliczyć odsetki po
    połowie. Czy limit jest wspólny czy każde z nas ma połowę limitu ? Z
    tego co wyczytałem miejsce garażowe nie podlega odliczeniom , prawda to ?

  • 2. Data: 2007-03-21 12:01:52
    Temat: Re: Ulga odsetkowa kredyt 50/50
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    bez spamu napisał(a):
> [...]
    > połowie. Czy limit jest wspólny czy każde z nas ma połowę limitu ? Z
    > tego co wyczytałem miejsce garażowe nie podlega odliczeniom , prawda to ?

    Znalazłem coś takiego:
    "Jeżeli kredyt wzięły dwie osoby, nie małżonkowie, to każdej z nich
    przysługuje
    pełny limit ulgi, jednak obie osoby powinny posiadać otrzymane z banku
    dowody
    poniesienia wydatków tylko na swoje nazwisko (w celu uniknięcia
    odliczenia dwa
    razy tych samych odsetek)."
    na tej stronie
    www.podatki.elfin.pl/index2wz.html?id=podatki/wiadom
    osci//print.php3&id_artykulu=3090
    Z tego wnioskuję, że limit 189000 ma każde z nas ale odsetkami się dzielimy.

    Miał ktoś taki problem ?