  • 1. Data: 2007-03-21 12:25:39
    Temat: Prośba o interpretacje - pismo do US - jak napisać
    Od: "adam" <s...@w...pl>

    Witam, czy ktoś z Was moze mi poradzić, podeslać wzór pisma do Urzedu
    Skarbowego z prośbą o interpretacje przepisów podatkowych? Chodzi o
    prosta rzecz, kwestia odliczenia kosztów dojazdu do miejsca pracy.
    Dojezdzam do pracy dwoma autobusami, na obie linie mam bilety
    miesieczne z tym ze jeden przewoznik daje mi bilet z nadrukowanym moim
    imieniem i nazwiskiem a drugi daje mi legitymacje z moim imieniem i
    nazwiskiem a sam bilet jest z legitymacja powiazany numerem
    legitymacji. Urzad skarbowy nie potrafi mi jednoznacznie odpowiedziec
    na pytanie czy moge sobie odliczyc koszty za oba bilety, napisalem
    wiec interpretacje ale interpretacja ma "braki formalne", nie do konca
    rozumiem w ktorym miejscu bo tego nie powiedzieli, wzoru rowniez nie
    potrafia podac, mam sobie poszukac w ordynacji podatkowej...

  • 2. Data: 2007-03-21 18:45:39
    Temat: Re: Prośba o interpretacje - pismo do US - jak napisać
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >imieniem i nazwiskiem a drugi daje mi legitymacje z moim imieniem i
    >nazwiskiem a sam bilet jest z legitymacja powiazany numerem

    Jeżeli numer biletu jest powiązany z numerem legitymacji, wg.mnie nie
    powinno być żadnego problemu z zaliczeniem go w koszty.Jak USma problem -
    dopisz na odwrocie ręcznie swoje imię i nazwisko-tak załatwisz problem i US
    powinien to zaakceptować.

    Pozdrawiam
    <M>

  • 3. Data: 2007-03-21 18:58:24
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 19:45:39 +0100, Michał napisał(a):

> [...]
    > dopisz na odwrocie ręcznie swoje imię i nazwisko-tak załatwisz problem i US

    To samo poradziła mi księgowa w firmie. I tak zrobie, ale wniosek o
    interpretacje rowniez napisalem i zaniose go im kolejny raz.
    Gdyby ktoś szukał wzoru:
    http://www.klub.oficynamm.pl/publikacje/wniosek_wiaz
    aca_inform_podatk.html

  • 4. Data: 2007-03-21 19:30:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam wrote:

    > To samo poradziła mi księgowa w firmie. I tak zrobie, ale wniosek o
    > interpretacje rowniez napisalem i zaniose go im kolejny raz.

    Sprawdź i podaj na grupie jaka jest po zmianach ustawy
    opłata skarbowa od tego wniosku - obiła mi się o uszy kwota 75zł -
    może nie być tykle warty ten wniosek :-)

    http://www.infor.pl/podatki/poradniki/212,1177,20,Ja
    kie-podatki-zaplacimy-w-2007-roku.html

  • 5. Data: 2007-03-21 20:02:10
    Od: Adam <a...@n...pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 20:30:14 +0100, cef napisał(a):

    > Sprawdź i podaj na grupie jaka jest po zmianach ustawy
    > opłata skarbowa od tego wniosku - obiła mi się o uszy kwota 75zł -
    > może nie być tykle warty ten wniosek :-)

    Owszem, 75zl ale dopiero od 1 lipca, na razie dzieki zaniedbaniom MF nie
    placimy nic bo zniesli oplate znaczkami skarbowymi a zapomnieli wprowadzic
    cos nowego.

    PS. I tak by mi sie opłacało :)

  • 6. Data: 2007-03-21 20:51:29
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@n...pl> napisał w
    > Owszem, 75zl ale dopiero od 1 lipca, na razie dzieki zaniedbaniom MF nie
    > placimy nic bo zniesli oplate znaczkami skarbowymi a zapomnieli wprowadzic
    > cos nowego.

    Zgadza się ;-)
    <M>