  • 1. Data: 2004-01-04 15:05:03
    Temat: Ulga odsetkowa połączona z remontową
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Wyobraźmy sobie taką sytuację, że kupujemy nowy dom od dewelopera za,
    powiedzmy, 300 tysięcy złotych. Ponieważ wcześniej nie korzystaliśmy z
    odpisów podatkowych na cele mieszkaniowe, a na dom bierzemy kredyt,
    możemy skorzystać z ulgi za wydatki, o ile dobrze pamiętam, w wysokości
    189 tysięcy.

    To oznacza, że mamy ponad 100 tysięcy złotych "niewykorzystanych"
    podatkowo wydatków mieszkaniowych. Ponieważ prace wykończeniowe są
    uznawane przez urzędy skarbowe za podstawę do korzystania z ulgi
    remontowej, to czy można dodatkowo w takiej sytuacji skorzystać z ulgi
    remontowej i na termomodernizację (w domu jest ogrzewanie gazowe) i to w
    pełnej wysokości? Zaznaczam, że na CAŁY dom mamy jedną umowę, dom
    kupujemy w stanie wykończonym pod klucz, bez wystawiania poszczególnych
    faktur na kolejne elementy i etapy wykończenia. Wiadomo, choćby z cen
    rynkowych, ile kosztuje dom w stanie surowym a ile wykończonym, więc bez
    trudu można udowodnić, że te nakłady faktycznie ponieśliśmy.

    Czy urząd skarbowy zakwestionuje takie odliczenia, czy raczej powinienem
    prosić dewelopera o wystawienie faktury na prace objęte ulgą remontową w
    tym przypadku w pełnej dopuszczalnej prawem wysokości?
    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 2. Data: 2004-01-04 15:37:02
    Temat: Re: Ulga odsetkowa połączona z remontową
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > prosić dewelopera o wystawienie faktury na prace objęte ulgą remontową w
    > tym przypadku w pełnej dopuszczalnej prawem wysokości?

    Przede wszystkim zauważ, że pierwsza ulga jest ODSETKOWA, czyli odliczasz
    nie wydatki na mieszkanie, tylko odsetki od kredytu, które spłacasz w
    rzeczywistości. Ja bym nie chciała zapłacić odsetek w kwocie 189 tys.
    złotych.

    Magda

  • 3. Data: 2004-01-04 16:13:45
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Magdalena wrote:

> [...]
    > nie wydatki na mieszkanie, tylko odsetki od kredytu, które spłacasz w
    > rzeczywistości. Ja bym nie chciała zapłacić odsetek w kwocie 189 tys.

    Użyłem pewnego skrótu myślowego, a co z meritum sprawy?

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 4. Data: 2004-01-04 18:51:08
    Od: "pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:bt9e3g$osd$1@topaz.icpnet.pl...

    > Użyłem pewnego skrótu myślowego, a co z meritum sprawy?

    Uwazam ze nie mozesz skorzystac z ulgi remontowej wydatki zwiazane z
    ogrzewaniem chyba ze beda one wyszczegolnione na oddzielnej fakturze(nie
    razem z calym mieszkaniem)
    Ale moge sie mylic.