  • 1. Data: 2004-01-04 17:06:52
    Temat: Pytanie moze dosc trywialne... ZUS
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie, ktore moze wydac sie dosc trywialne, ale nie znalazlem
    odpowiedzi. Od roku prowadze dzialalnosc gospodarcza jako s.c. Oplacam
    ZUS ok.600zl/mies. Obecnie chcialbym zalozyc calkiem odrebna spolke, nie
    zwiazana z pierwsza firma. Czy 600 zl ZUSu bede musial po raz kolejny
    oplacac (czyli razem ok.1200 zl/mies.)?
    Z gory dzieki za pomoc.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-01-04 19:07:07
    Temat: Re: Pytanie moze dosc trywialne... ZUS
    Od: "Piotr Kulinski" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ZUS ok.600zl/mies. Obecnie chcialbym zalozyc calkiem odrebna spolke, nie
    > zwiazana z pierwsza firma. Czy 600 zl ZUSu bede musial po raz kolejny

    Tylko zdrowotne ( i to raz od kazdego rodzaju dzialalnosci ) ( na dzien
    dzisiejszy jest to jakies 150 zl)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ale proponuje jeszcze sie upewnic

    Pozdrawiam
    Bunio

  • 3. Data: 2004-01-04 20:32:42
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Użytkownik "Piotr Kulinski" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko zdrowotne ( i to raz od kazdego rodzaju dzialalnosci ) ( na dzien
    > dzisiejszy jest to jakies 150 zl)

    A mógłbyś wyjaśnić dlaczego? Ja już chyba się pogubiłem.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 4. Data: 2004-01-05 07:38:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > dzisiejszy jest to jakies 150 zl)
    >+
    >+ A mógłbyś wyjaśnić dlaczego? Ja już chyba się pogubiłem.

    Dlatego że definicja podlegania pod składkę jest inna w ustawie
    o SUS (społeczne) i w ustawie o UZ. W pierwszym jest to "tytuł",
    "prowadzenie DG" jest samodzielnym i obejmującym wszystkie formy
    "tytułem". W drugim - "źródło", i prowadzenie 1-os DG. oraz S.C.
    są interpretowane jako oddzielne "źródła".
    USUS - art. 6.1 - art.8 (mimo że tam nie ma "definicji tytułu" :)),
    UZ - art. 22

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-05 09:25:48
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > są interpretowane jako oddzielne "źródła".
    > USUS - art. 6.1 - art.8 (mimo że tam nie ma "definicji tytułu" :)),

    Ja natomiast u siebie w oddziale uslyszalem, ze to li tylko tyczy sie jezeli
    jestes np. wspolnikiem w spolce i prowadzisz dzialalnosc jako os. fiz. a
    jezeli tylko jako osoba w społce i druga DG rowniez w spolce to placisz
    tylko jedna skladke na NFZ, ale niestety na papierze tego nie mam. :(
    Bartek

  • 6. Data: 2004-01-05 09:56:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Bartek wrote:
    [...składka zdrowotna...]
> [...]
    >+ jezeli tylko jako osoba w społce i druga DG rowniez w spolce to placisz
    >+ tylko jedna skladke na NFZ, ale niestety na papierze tego nie mam. :(

    Ano, kwestia "źródła" w ogóle jest niejasna. To co piszesz jest
    sprawą do której się nie odnosiłem - a gdzieś już taką interpretację
    również widziałem.
    Natomiast przy 1-os DG + S.C. ZUS się AFAIK wypowiadał że to dwa
    "źródła" (a poprzednio obowiązywała zasada: jedno zdrowotne od
    jednego wpisu do EDG, jeszcze inaczej !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-05 10:22:20
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > "źródła" (a poprzednio obowiązywała zasada: jedno zdrowotne od
    > jednego wpisu do EDG, jeszcze inaczej !).

    Dokładnie tak, teraz słyszałem (takie tłumaczenie jeżeli chodzi o zus -
    niestety rózwnież ustne, nie mam czasu napisać wniosku o udzielenie
    informacji przez ZUS co do podstawy faktycznej i prawnej) , że jest to tak,
    np. - tytuł - umowa o pracę - źródło - kilka umów o prace jako osobne
    źródła.
    Wiec to ma sie troszke nijak do tego co ZUS mówi, odnośnie prowadzenia
    dzialalnosci w kilku społkach :(
    Bartek.

  • 8. Data: 2004-01-05 12:57:51
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

    > Wiec to ma sie troszke nijak do tego co ZUS mówi, odnośnie prowadzenia
    > dzialalnosci w kilku społkach :(
    > Bartek.

    Z tego co ja wiem jeśli jesteś włąścicielem kilku firm płącisz raz
    udziałowcem w kilku spółkach .. raz
    jeszcz spółki komandytowe (cokolwiek to znaczy)

    i od wszytkiego po razu :-)
    czyli tak naprawdę w tym przykłądzie 3 x

    Pozdrawiam
    Bunio