  • 1. Data: 2004-01-04 13:16:16
    Temat: W jaki sposób?
    Od: "Marek Kozik" <s...@p...pl>

    Witam!

    Nazywam się Marek, mam 18 lat. Prowadzę serwis SMS (logo, dzwonki, itp.)
    w oparciu o umowę dzierżawy z serwisem Wapster.
    Co miesiąc otrzymuję od Wapstera zestawienie, które po podpisaniu przeze
    mnie, staje się rachunkiem.
    Zaznaczę, iż do dnia dzisiejszego nie odesłalem żadnego rachunku, a co
    za tym idzie, nie otrzymałem żadnego wynagrodzenia z tytułu umowy dzierżawy.
    W jaki sposób mam rozliczac się z US? Wiem, że muszę złożyć formularz
    NIP-3, ale co dalej? Co ile i jakie PIT'y muszę wysyłać? W jaki sposób
    regulować podatek względem US (czy może odbywac się to z mojego prywatnego
    rachunku w banku)?

    Pozdrawiam,
    Marek Kozik

  • 2. Data: 2004-01-05 08:01:41
    Temat: Re: W jaki sposób?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Marek Kozik wrote:

> [...]
    >+ w oparciu o umowę dzierżawy z serwisem Wapster.
    >+ Co miesiąc otrzymuję od Wapstera zestawienie, które po podpisaniu przeze

    Przyznam że jak dla mnie post nie jest jasny.
    1. kto od kogo dzierżawi (choć to *może* być bez znaczenia z p. widzenia
    podatku jako takiego): możliwy jest scenariusz że *ty* wydzierżawiłeś
    *swój* serwis na swoim komputerze...
    2. za co otrzymujesz (no, masz otrzymywać !) wynagrodzenie
    3. jak interpretujesz lub masz zamiar interpretować swój status
    w ramach umowy: realizacja "osobista" czy "działalność gospodarcza" ?
    Trzeba pamiętać że pośrednictwa (agent itp) to "działalność"...

    >+ Zaznaczę, iż do dnia dzisiejszego nie odesłalem żadnego rachunku, a co
    >+ za tym idzie, nie otrzymałem żadnego wynagrodzenia z tytułu umowy dzierżawy.

    No to odpowiedź o twój status jest krytyczna, z DG liczy się kwota
    NALEŻNA za dany okres (i masz przechlapane jeśli nie wystawiłeś
    kwitów na czas :)), z "osobistej" liczy się kwota *otrzymana*
    ("lub postawiona do dyspozycji", żeby było ściśle).

    >+ W jaki sposób mam rozliczac się z US? Wiem, że muszę złożyć formularz
    >+ NIP-3, ale co dalej? Co ile i jakie PIT'y muszę wysyłać?

    Kiedy "to zależy" (od odp. na powyższe !)

    >+ W jaki sposób
    >+ regulować podatek względem US (czy może odbywac się to z mojego prywatnego
    >+ rachunku w banku)?

    Rachunek zarówno w ramach DG jak i osobisty to są rachunki prywatne.
    Skoro nie prowadzisz spółki (pewnie być napisał :)) to pewnie nie
    masz innego rachunku niż prywatny :)
    A zakładając że pewnikiem chciałeś spytać, czy podatki można
    regulować z rachunku OSOBISTEGO, to jak dotąd nikt nie podał
    przeciwwskazań żeby przy 1-os DG tak nie było (bo VATu od
    S.C. najwyraźniej nie można !).
    Natomiast jeśli uzyskujesz dochody "osobiste" - to podatek i tak
    już ci zostanie potrącony, masz obowiązek ująć należne potrącenie
    *na rachunku* a pieniądze odprowadzi zamawiający/zleceniodawca !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)