    Date: Thu, 20 Oct 2011 16:29:41 +0200
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga za złe długi

    Witam

    Od ponad roku bawię się z kontrahentem w odzyskanie należności z
    niezapłaconej faktury. Wysłałem mu sporo wezwań do zapłaty mailem, jak
    również ze 2 pocztą (ale te wróciły nieodebrane). Czy takie próby
    odzyskania pieniędzy wystarczą do skorzystania z ulgi za złe długi? Jak
    rozumiem powinienem wysłać jeszcze ostateczne wezwanie z informacją, że
    zamierzam skorzystać z ulgi, jeśli kontrahent nie zapłaci. Jeśli nie
    zapłaci chciałbym skorygować zapłacony VAT, tylko ... jak się to
    formalnie robi?
    Co jeszcze powinienem zrobić? Czy mogę przeprowadzać takie operacje
    mając zawieszoną działalność, czy muszę ją na 1 dzień odwiesić? I
    jeszcze jedno: co będzie jak po wezwaniu kontrahent zapłaci mi np. część
    kwoty?

    Maciek