  • 1. Data: 2004-05-20 14:52:23
    Temat: Umowa i brak terminu zapłaty
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Jeżeli umowa (na jakąś usługę) nie ma określonego terminu zapłaty to jak z
    tego wybrnąć?
    Czy w takim wypadku mam przyjąć 14 dni czy może 30 dni?
    jaki przepis to reguluje?

    Pozdrawiam darek

  • 2. Data: 2004-05-20 21:24:44
    Temat: Re: Umowa i brak terminu zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, pissmejker wrote:

    >+ Witam serdecznie
    >+
    >+ Jeżeli umowa (na jakąś usługę) nie ma określonego terminu zapłaty to
    >+ jak z tego wybrnąć?

    Standardowo. Niniejszym zobowiązałeś się do przeczytania Kodeksu
    Cywilnego ;> - leży w HaTeeMeLu np. na www.podatki.pl :) (rejestracja
    darmowa, warto).
    +++
    Art. 642. § 1. W braku odmiennej umowy przyjmującemu zamówienie należy się
    wynagrodzenie w chwili oddania dzieła.
    ---

    >+ Czy w takim wypadku mam przyjąć 14 dni czy może 30 dni?

    "rozsądny", tj. żeby zamawiający miał realne szanse otrzymać "papier",
    sprawdzić formalnie i dokonać zapłaty. IM*H*O 14 dni mieści się
    w "rozsądku" :)

    >+ jaki przepis to reguluje?

    Już wiesz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-21 14:34:13
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > "rozsądny", tj. żeby zamawiający miał realne szanse otrzymać "papier",
    > sprawdzić formalnie i dokonać zapłaty. IM*H*O 14 dni mieści się

    dzięki wielkie :-)
    jak pokazuje niniejszy przykład "w kupie siła" (czytaj w grupie osób z
    listy dyskusyjnej)

    Darek