  • 1. Data: 2004-05-20 12:42:22
    Temat: limit kilometrowki na jazdy pozamiejskie
    Od: "Waldemar Szramka" <w...@w...pl>

    Witam,

    mam 2 pytanie:

    1. Mam pracownika na umowe o prace - pelen etat - 850 PLN brutto. Czy za
    kilometrowke za uzywanie wlasnego auta do celow firmowych musze placic
    podatek dochodowy albo ZUS

    2. Czy urzad sie nie przyczepi do tego, ze np wynagrodzenia dostaje na rękę:
    560 PLN a z jazd pozamiejskich dostanie np 4000km x 80gr = 3200 PLN?

    Pracownik rzeczywiscie tyle jezdzi i jesli chodzi o udowodnienie to nie ma z
    tym problemu, tylko czy są jakieś limity na takiego typu przejazdy czy np.
    skarbowy mi moze kazac: - "Kup se pan samochód dla pracownika to bedziesz
    mial nizsze koszty!"

    Dziekuje z gory za pomoc

    Pozdrawiam,

    Waldi

  • 2. Data: 2004-05-20 14:03:36
    Temat: Re: limit kilometrowki na jazdy pozamiejskie
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Waldemar Szramka wrote:

    > np. skarbowy mi moze kazac: - "Kup se pan samochód dla pracownika to
    > bedziesz mial nizsze koszty!"

    US nie moze Ci kazac niczego kupowac. Nawet jesli stanowi tak ustawa
    (np. kasa fiskalna), to tez Ci kazac nie moga. Moga tylko walnac Ci
    kare "za niemanie". A ustawy nakazujacej posiadanie pojazdu nie ma.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-20 14:04:53
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Waldemar Szramka wrote:

> [...]

    (np. kasa fiskalna), to tez Ci kazac nie moga. Moga tylko walnac Ci
    kare "za niemanie". A ustawy nakazujacej posiadanie pojazdu nie ma.
    Pracownika moglbys nawet puszczac taksowkami.