  • 1. Data: 2004-03-02 17:45:21
    Temat: Pomozcie rozliczyc umowe o dzielo :)
    Od: "Stefan" <...@...com>

    Witajcie!

    Mam nastepujace pytanie:
    Zlecilem dziewczynie przetlumaczenie tekstu na umowe o dzielo.
    Teraz ona musi wystawic mi rachunek na firme i nie bardzo wiemy, jak go
    skonstruowac.
    O ile wiem, koszty uzyskania wynosza w tym przypadku 50%.
    Jezeli wiec nalezy sie jej 540 zl brutto, to jej dochod wynosi 270 zl.
    Czy zaliczka na podatek dochodowy, ktory od niej zaplace, ma wynosic 20%,
    czy 19% z 270 zl?

    Pytam, poniewaz spotkalem sie juz z tym, ze tlumacz otrzymywal od firmy do
    reki 90% kwoty brutto, czyli tak jak gdyby oni placili za niego 20%, a nie
    19% podatku.

    I jeszcze jedno - kiedy musze zaplacic za nia te zaliczke? Tzn. w jakim
    terminie? W tym samym miesiacu, w ktorym jej zaplacilem?

    Z gory dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2004-03-02 19:16:07
    Temat: Re: Pomozcie rozliczyc umowe o dzielo :)
    Od: "pito" <p...@a...pl>

    mysle ze nie koniecznie 50%., bo ta stawka jest przy prawach autorskich.aich
    raczej tu nie widze

  • 3. Data: 2004-03-02 19:40:43
    Od: "Stefan" <...@...com>

    Użytkownik "pito" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > mysle ze nie koniecznie 50%., bo ta stawka jest przy prawach
    autorskich.aich
    > raczej tu nie widze

    Sa jak najbardziej. Prawa autorskie do przekladu, ktore przekazala mi na
    mocy umowy. Moge teraz zrobic z tlumaczeniem co zechce.

  • 4. Data: 2004-03-02 21:27:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2004, Stefan wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy zaliczka na podatek dochodowy, ktory od niej zaplace, ma wynosic 20%,

    W tym roku 19%.

    >+ Pytam, poniewaz spotkalem sie juz z tym, ze tlumacz otrzymywal od firmy do
    >+ reki 90% kwoty brutto, czyli tak jak gdyby oni placili za niego 20%,

    A nie było to w zeszłym roku ? :)
    [...]
    >+ I jeszcze jedno - kiedy musze zaplacic za nia te zaliczke? Tzn. w jakim
    >+ terminie? W tym samym miesiacu, w ktorym jej zaplacilem?

    ZA ten miesiąc. Czyli jak zapłaciłeś w lutym to nie płacisz
    w lutym tylko (w tym samym terminie co PIT-5) do 20 marca :)
    I o PIT-(4?) nie zapomnij...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-02 21:41:11
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Stefan" <...@...com> wrote in message news:c22h9o$foa$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > I jeszcze jedno - kiedy musze zaplacic za nia te zaliczke? Tzn. w jakim
    > terminie? W tym samym miesiacu, w ktorym jej zaplacilem?

    kwota brutto 540
    KUP 50% 270 zł
    zaliczka na podatek 19% *270= 51,30
    do wypłaty 540-51,30=488,70

    zaliczkę opłaca zamawiający dzieło do 20 dnia następnego miesiąca po
    dokonaniu wypłaty za dzieło, czyli jeżeli wypłacisz w marcu, to podatek
    płacisz do 20 kwietnia składając również deklarację PIT-4.

    Magda
    ps. w ubiegłym roku zaliczka na PDOF wynosiła 20% dlatego mogleś spotkać się
    z taką kwotą jak podałeś wyżej.

  • 6. Data: 2004-03-03 05:56:50
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "Stefan" <...@...com> wrote in message

    [...]
    > zaliczkę opłaca zamawiający dzieło do 20 dnia następnego miesiąca po
    > dokonaniu wypłaty za dzieło, czyli jeżeli wypłacisz w marcu, to podatek
    > płacisz do 20 kwietnia składając również deklarację PIT-4.
    W której rubryce PIT-4 wpisuje się zaliczkę z umowy o dzielo?
    WSm

    ---

  • 7. Data: 2004-03-03 08:41:20
    Od: " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    WSm <w...@s...pl> napisał(a):
    > W której rubryce PIT-4 wpisuje się zaliczkę z umowy o dzielo?
    > WSm

    66

  • 8. Data: 2004-03-03 09:03:41
    Od: Jazzabell <j...@g...pl>

    WSm:

    > W ktorej rubryce PIT-4 wpisuje sie zaliczke z umowy o dzielo?

    66 - Kwota pobranych zaliczek na podatek dochodowy od wyplat naleznosci z
    tytulu dzialalnosci okreslonej w art.13 pkt 2 i 5-9 oraz art.18 ustawy, o
    ktorych mowa w art.42 ust.1 pkt 1 ustawy

    Wpisuje sie tylko kwote zaliczki, migdzie nie podaje sie kwoty wynagrodzenia.

    Izz

  • 9. Data: 2004-03-03 09:40:09
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jazzabell" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tytulu dzialalnosci okreslonej w art.13 pkt 2 i 5-9 oraz art.18 ustawy, o
    > ktorych mowa w art.42 ust.1 pkt 1 ustawy
    A jeżeli na formularzu PIT-4 jest to pozycja 50, a nie 66 - to jest to
    formularz aktualny, czy nieaktualny? (IPS - formularze pobrane dziś)
    Stąd moje wahanie.
    WSm

    ---

  • 10. Data: 2004-03-03 10:05:33
    Od: " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    WSm <w...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > A jeżeli na formularzu PIT-4 jest to pozycja 50, a nie 66 - to jest to
    > formularz aktualny, czy nieaktualny? (IPS - formularze pobrane dziś)

    Zarówno w PIT-4(14) jak i w poprzednim(13) jest to pozycja 66
    w poz. 50 są świadczenia wypłacone przez organ zatrudnienia...