  • 1. Data: 2006-03-11 13:40:34
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    Witam
    w zeszłym roku byłem zatrudniony (praca jednodniowa) na umowe o dzieło, na
    picie
    ktory dostałem mam, ze to za okres od 1 listopada do 30 listopada.
    Dostalem pit jakis miesiac temu, do kiedy mam go odeslac do US?
    Czy to jest tak, ze oni wyslali do US a to jest kopia dla mnie?
    Przepraszam za pytanie ale to moja pierwsza umowa:)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-11 15:12:56
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alf wrote:
> [...]
    > ktory dostałem mam, ze to za okres od 1 listopada do 30 listopada.
    > Dostalem pit jakis miesiac temu, do kiedy mam go odeslac do US?
    Nie odsyłasz. Oni dostali swoje.
    > Czy to jest tak, ze oni wyslali do US a to jest kopia dla mnie?
    tak.
    > Przepraszam za pytanie ale to moja pierwsza umowa:)

    Ale to nie koniec sprawy.

    do konca kwietnia na podstawie pit-11 musisz wypelnić pit-37 i wyslac do
    US. Nie zawal ani jednego dnia.
    skorzystaj z www.pity.pl

  • 3. Data: 2006-03-12 07:49:25
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    > Ale to nie koniec sprawy.
    >
    > do konca kwietnia na podstawie pit-11 musisz wypelnić pit-37 i wyslac do
    > US. Nie zawal ani jednego dnia.
    > skorzystaj z www.pity.pl

    Mam przekreslone pit11 , wiec jest to pit 8b jesli to cos zmienia.
    Czy tylko pi37 mam zaniesc czy pit 11 tez?

  • 4. Data: 2006-03-12 12:02:27
    Od: "RySZARd" <r...@w...antyspam.wytnij.pl>

    na podstawie pitów 8b i 11 otrzymanych od płatników ypełniasz zeznanie
    roczne i tylko pit-37 zanosisz (wysyłasz) do twojego US

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 5. Data: 2006-03-12 13:51:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alf wrote:

    > Mam przekreslone pit11 , wiec jest to pit 8b jesli to cos zmienia.
    Nie.

    > Czy tylko pi37 mam zaniesc czy pit 11 tez?

    Tylko pit-37.
    Mozesz wyslac poczta, ale jak zaniesiesz osobiscie, to w wiekszosci
    urzedow maja zwyczaj, ze na poczekaniu patrzą co zrobiłeś źle.

    Tak naprawdę wpisz tylko w dobry wiersz dane z pit-11/8b, tam gdzie
    umowy zlecenia/ o dzielo. Ktoryś tam wiersz kolejny na drugiej stronie
    pit-11/8b. Potem przepisz kowty z ubezpieczenia społecznego, na trzeciej
    stronie przepisz kwotę podatku zdrowotnego i reszta się sama wyliczy.

  • 6. Data: 2006-03-13 10:53:57
    Od: "Clxpu" <b...@o...pl>

    W sprawie PIT-37

    Jeśli zarobiłeś mniej niż ok. 2780 zł to

    niby masz obowiązek złożenia zeznania do US ale w praktyce nie koniecznie
    takie stanowisko reprezentuje Urząd Sk., to raczej w twoim interesie jest
    złożyć bo możesz dostać zwrot nadpłaconego podatku (kwoty wolnej),
    Kolejna sprawa za złożeniem zeznania to; jeśli będziesz potrzebował
    zaświadczenia o dochodach (np zasiłek itp) to i tak bedziesz musiał złożyć
    zeznanie.

    Konkluzja: nie ma z tym za wiele roboty (szczególnie jak wyklepiesz sobie w
    www.pity.pl) a korzyści mogą być znaczne.

    pozdr

  • 7. Data: 2006-03-14 08:25:24
    Od: "MXeon" <webmaster[cut]@esco.pl>

    Jedno pytznie czy jesteś osobą pełnoletnią??

    Jeżeli nie to twoje dochody wliczyć do swoich może rodzic wypełniając
    zamiast pit 37, pit36 + pit-m, i tak to właśnie rozliczyć, jeżeli jesteś
    osobą pełnoletnia to musisz sam pit37

  • 8. Data: 2006-03-14 23:53:51
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    > Jeżeli nie to twoje dochody wliczyć do swoich może rodzic wypełniając
    > zamiast pit 37, pit36 + pit-m, i tak to właśnie rozliczyć, jeżeli jesteś
    > osobą pełnoletnia to musisz sam pit37

    osoba pełnoletnia, kwota netto 50 zł :D