  • 1. Data: 2006-03-11 10:16:57
    Temat: Programy komputerowe - kiedy środkiem trwałym ?
    Od: Andrzej <a...@k...pl>

    Witam
    czy wszystkie zakupione programy komputerowe należy wpisywać do
    ewidencji środków trwałych ? Czy istnieje tu jakaś zależność od ceny ?

    Mam na myśli programy o małej wartości rzędu 100-150 zł jak WinRAR Total
    commander itp.

    Dziękuje

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-03-11 13:29:13
    Temat: Re: Programy komputerowe - kiedy środkiem trwałym ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Saturday, March 11, 2006, 11:16:57 AM, you wrote:

    > czy wszystkie zakupione programy komputerowe należy wpisywać do
    > ewidencji środków trwałych ?

    Jako wartości niematerialne i prawne...

    > Czy istnieje tu jakaś zależność od ceny ?

    IMHO - nie.

    > Mam na myśli programy o małej wartości rzędu 100-150 zł jak WinRAR
    > Total commander itp.

    IMHO bez znaczenia. Amortyzujesz jednorazowo i z głowy. Pod względem
    podatkowym nie boli.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-03-11 22:14:45
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jako wartości niematerialne i prawne...

    > IMHO - nie.

    No jak to? A księgowa w mojej byłej firmie twierdziła że 3,5 tys.

  • 4. Data: 2006-03-13 08:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Mar 2006, Andrzej wrote:

    > Witam
    > czy wszystkie zakupione programy komputerowe należy wpisywać do ewidencji
    > środków trwałych ?

    To się nazywa Ewidencja Środków Trwałych oraz Wartości Niematerialnych
    i Prawnych jakby co :], jak ktoś miałby ją w 2 osobnych zeszytach to
    do tego na którym pisze EWNiP a nie do tego z EST ;)

    > Czy istnieje tu jakaś zależność od ceny ?

    Art.22d.1 dotyczy *zarówno* ST jak i WNiP ("o których mowa
    w art. 22a i 22b"), więc standardowe 3500 zł.
    Oczywiście "mogą". MOGĄ, a więc NIE MUSZĄ, a nie "zabrania się"...
    :)

    > Mam na myśli programy o małej wartości rzędu 100-150 zł jak WinRAR Total
    > commander itp.

    "wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania
    przychodów w miesiącu oddania ich do używania."
    Windowsy i Office wrzucałem w koszt.

    Żeby jasność była: "w miesiącu oddania do używania", nie w miesiącu
    nabycia - jeśli ktoś kupuje program przez kompem to powinien się
    zastanowić :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)