  • 1. Data: 2002-10-21 07:20:35
    Temat: Umowa o dzieło a podatek
    Od: "JAcek" <j...@d...lublin.pl>

    Proszę podpowiedzcie
    Prowadzę DG i rozliczam si/ę z US na PIT-5
    jeżeli zatrudniłem osobę na umowę o dzieło jak teraz roaliczyć podatek na
    jakich deklaracjach?
    Pilna sprawa!!!!
    dzięki

  • 2. Data: 2002-10-21 07:51:32
    Temat: Re: Umowa o dzieło a podatek
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik JAcek napisał:
    > Proszę podpowiedzcie Prowadzę DG i rozliczam si/ę z US na PIT-5
    > jeżeli zatrudniłem osobę na umowę o dzieło jak teraz roaliczyć
    > podatek na jakich deklaracjach? Pilna sprawa!!!!
    Nie składasz żadnych deklaracji, płacisz tylko podatek (osobny
    przelew, nie razem z PIT-5!)

    I ważne - liczy sie termin wyolaty wynagrodzenia a nie zawarcia umowy
    lub jej wykonania przez zleceniobiorcę.
    A więc podatek płacisz do 20 dnia miesiąc nastepującego po miesiącu
    wypłaty. W koszty ujmujesz umowy w miesiącu wypłaty, nie wcześniej.

    Aha... przy okazji... zastanawialismy sie kiedyś dlaczego umowy
    cywilno-prawne są odstepstwem od metody memoriałowej uznawania kosztów.
    Jakos nikomu nie chciało się szukac, wszyscy przyjeli "bo zawsze tak
    było i nikt sie nie czepiał" - ja też, wstyd przyznać.
    Ale znalazłam (całkiem przypadkiem: )) art. 16 ust.1 pkt. 57 Ustawy u
    PDOP i odpowiednio art. 23 ust. 1 pkt. 55 Ustawy o PDOF.
    Czarno na białym - niewypłacone nie stanowi kosztu.
    Prosze dodac do jakiegos FAQ bo za jakis czas znowu sie skończy na
    "zawsze tak było i każdy o tym wie" ;-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-10-21 08:30:46
    Od: "JAcek" <j...@d...lublin.pl>

    no tak ale na przelweie muszę coś napisać
    tylko co?

  • 4. Data: 2002-10-21 08:41:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik JAcek napisał:
    > no tak ale na przelweie muszę coś napisać
    > tylko co?
    NP. Zaliczka na podatek od umów cywilno-prawnych za wrzesień 2002,
    NIP... (Twój).
    I wystarczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-21 14:31:27
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    JAcek <j...@d...lublin.pl> napisał(a):

    > no tak ale na przelweie muszę coś napisać
    > tylko co?

    A tutaj masz linka do potyczki słownej :-) jaka odbyła się pomiędzy Maddy
    herbu Wołoszyk a Gotfrydem herbu Smolik
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=lang_en|
    lang_pl&ie=UTF-8&oe=UTF-
    8&threadm=Pine.LNX.4.21.0208191333370.879-100000%
    40irys.stanpol.com.pl&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Dpit-
    4%2B%252B%2522umowa%2Bo%
    2Bdzie%25C5%2582o%2522%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_en%257C
    lang_pl%26ie%3DUTF-8%26oe%
    3DUTF-8%26selm%3DPine.LNX.4.21.0208191333370.879-100
    000%
    2540irys.stanpol.com.pl%26rnum%3D4

    Małe resume: PIT-4 nie składasz ale za to PIT-8b wg opisu poniżej:
    /// PIT-8b Informacja o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek
    dochodowy za (rok)"

    (składanie: do dnia 15 marca roku następującego po roku podatkowym; w razie
    zaprzestania działalności przez płatnika przed tym dniem - do dnia
    zaprzestania działalności)

    Składający: Płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych.

    Otrzymuje: Podatnik i urząd skarbowy właściwy według miejsca zamieszkania
    podatnika.

    Podstawa prawna: Art. 42 ust.3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.)
    zwanej "ustawą".///

    Zwróc uwagę do którego US masz złozyuc tego pita.

    I to by było chyba wszystko ?

    Sark

    p.s. a tutaj dywagacje na temat umów o dzieło z moim udziałem
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=lang_en|
    lang_pl&ie=UTF-8&oe=UTF-
    8&threadm=ad8mia%24b1v%241%40news.onet.pl&rnum=7&pre
    v=/groups%3Fq%3Dpit-4%2B%
    252B%2522umowa%2Bo%2Bdzie%25C5%2582o%2522%26hl%3Dpl%
    26lr%3Dlang_en%
    257Clang_pl%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Dad8mi
    a%2524b1v%25241%
    2540news.onet.pl%26rnum%3D7