  • 1. Data: 2010-12-16 15:24:05
    Temat: Umowa o dzieło dla zleceniodawcy z Wielkiej Brytanii
    Od: Piotr N <s...@p...onet.pl>

    Jako kompozytor, po 3 latach prowadzenia dzialalnosci gospodarczej
    zrezygnowalem z niej na korzysc umow o dzielo z 18% procentowym
    podatkiem dochodowym od 50% kwoty. Do tej pory wszystko odbywalo sie bez
    problemow, jednak niedlugo bede mial kilka zlecen z Wielkiej Brytanii i
    bede musial wystawic dla zleceniodawcy z tamtad rachunek. Czy ktos
    orientuje sie jak to zrobic ? Pytalem w dwoch biurach rachunkowych i nie
    uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-12-16 22:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2010, Piotr N wrote:

    > Jako kompozytor, po 3 latach prowadzenia dzialalnosci gospodarczej

    Ja w kwestii formalnej: sprzewałeś *własne* utwory w ramach DG???
    (wątek obok wspomniano sprawę oprogramowania osobiście wytworzonego,
    to ten sam przypadek)

    > zrezygnowalem z niej na korzysc umow o dzielo z 18% procentowym podatkiem
    > dochodowym od 50% kwoty.

    ...spytam tak bardziej z ciekawości - a co z VAT?
    W limicie się mieściłeś?

    W pytaniu chodzi chyba o to, czy, kto i kiedy powinien zapłacić
    zaliczkę. Ale tu chyba trzeba najpierw ustalić czy przychód
    powstaje *tylko* w Polsce (nie mam pojęcia o angielskich przepisach).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-12-17 17:48:28
    Od: Piotr N <s...@p...onet.pl>

    > Ja w kwestii formalnej: sprzewałeś *własne* utwory w ramach DG???
    > (wątek obok wspomniano sprawę oprogramowania osobiście wytworzonego,
    > to ten sam przypadek)

    realizowalem uslugi typu, udzwiekowienie reklam, filmow itp.

    > ...spytam tak bardziej z ciekawości - a co z VAT?
    > W limicie się mieściłeś?

    nigdy nie placilem Vat. Wczesniej prowadzilem ( a raczej moja ksiegowa)
    ksiazke przychodow i rozchodow.

    > W pytaniu chodzi chyba o to, czy, kto i kiedy powinien zapłacić
    > zaliczkę. Ale tu chyba trzeba najpierw ustalić czy przychód
    > powstaje *tylko* w Polsce (nie mam pojęcia o angielskich przepisach).

    nie bardzo wiem jak to ustalic. A ja prawie nei mam pojecia o polskich
    przepisach. Kiedy mialem DG, mialem ksiegowa, niestety ona tez nie wie
    jak mam to zrobic, pytalem w innym biurze tez do konca nie wiedza.

    W tym tygodniu zadzwonie do Urzedu Skarbowego, ale pewnie to tez nie
    wiele da. Firmy nie prowadze, bo nie chce placic ZUS-u.