  • 1. Data: 2010-12-16 06:50:09
    Temat: Przyporządkowanie towarów do stawki VAT
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    Wiadomo, ze miana stawek VAT od 1.01.2011 to nie wszystko, w zasadzie
    jest to mała rewolucja, i niektóre towary zmieniają swoja pozycje na
    "drabince VAT". pytanie, gdzie można znaleźć rozporządzenie, dzięki
    któremu dowiem się co na jaką stawkę VAT wskakuje od nowego roku. Wiem
    ze niektóre art. spożywcze, przetworzone zamiast 8% będą na 5%. Ale to
    tylko medialne doniesienia. Help!

  • 2. Data: 2010-12-16 16:53:41
    Temat: Re: Przyporządkowanie towarów do stawki VAT
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2010 07:50:09 +0100, w
    <4d09b6a9$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>, "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>
    napisał(-a):

> [...]
    > któremu dowiem się co na jaką stawkę VAT wskakuje od nowego roku. Wiem
    > ze niektóre art. spożywcze, przetworzone zamiast 8% będą na 5%. Ale to

    A przy okazji -- przy 23% VAT też trzeba podawać PKWiU?

  • 3. Data: 2010-12-16 18:09:44
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    napisał(-a):

> [...]
    > tylko medialne doniesienia. Help!

    >A przy okazji -- przy 23% VAT też trzeba podawać PKWiU

    PKWIU nie ma obowiązku podawać przy żadnej stawce za wyjątkiem
    przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług zwolnionych od podatku na
    podstawie art. 43 ust. 1 ustawy albo przepisów wydanych na podstawie art. 82
    ust. 3 ustawy,
    poza danymi określonymi w ust. 1 pkt 5

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 28 listopada 2008r.
    w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu
    ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania
    zwolnienia od podatku od towarów i usług
    Par. 5 pkt. 7

    Darek

  • 4. Data: 2010-12-17 08:17:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-12-2010 19:09, Dariusz Domagała pisze:
> [...]
    > podstawie art. 43 ust. 1 ustawy albo przepisów wydanych na podstawie art. 82

    A od nowego roku zwolnienie nie będzie powiązane z PKWiU - będzie
    opisowo w ustawie. Podstawy prawnej nie będzie trzeba podawać.

    Nota bene sporo rzeczy ze zwolnienia wyleciało.
    Kto jest vatowcem ma coś co sprzedaje na zw. w tej chwili, powinien
    szybko sprawdzić, czy będzie zwolnione w przyszłym roku. Szczególnie
    usługi edukacyjne i medyczne zostały zawężone.

    Nievatowcy mają tyle komfortu, że nawet jak ich usługi staną się
    opodatkowane, mają jeszcze 150tys zwolnienia podmiotowego do wejścia w VAT.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-12-18 15:22:29
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Maddy pisze:
> [...]
    > szybko sprawdzić, czy będzie zwolnione w przyszłym roku. Szczególnie
    > usługi edukacyjne i medyczne zostały zawężone.

    Żeby nie było za prosto, to niektórzy, co posiadają towar ze stawką 0%
    (a od nowego roku zmieniła się im stawka na 5%) będą jeszcze przez 4
    miesiące sprzedawać ten towar ze stawką 0%. Oczywiście w przeciwieństwie
    do tych, którzy w posiadanie tego towaru wejdą np. 4 stycznia, bo dla
    nich stawka przy sprzedaży wyniesie 5%. Niech żyje równość podmiotów
    względem prawa (podatkowego).

    andy_nek

  • 6. Data: 2010-12-19 11:35:35
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którzy w posiadanie tego towaru wejdą np. 4 stycznia, bo dla nich stawka
    > przy sprzedaży wyniesie 5%. Niech żyje równość podmiotów względem prawa

    Ale 4 stycznia kupią go też ze stawką 5% to niby dlaczego mieliby
    go sprzedawać wg 0%?

    To o czym piszesz dotyczy np. gazet i książek ale dotyczy tylko tych
    towarów które zostały zakupione przed 01.01.2011.

    Nie bardzo rozumiem dlaczego w tym przypadku mówisz o (nie)równości?

    Darek

  • 7. Data: 2010-12-19 15:18:47
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dariusz Domagała pisze:
    > To o czym piszesz dotyczy np. gazet i książek ale dotyczy tylko tych
    > towarów które zostały zakupione przed 01.01.2011.
    >
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego w tym przypadku mówisz o (nie)równości?

    wydawnictwo A drukuje książkę 28 grudnia (dla uproszczenia - usługa
    druku 22% VAT), wydawnictwo B drukuje analogiczną książkę 5 stycznia (bo
    tak ma od trzech miesięcy ustawiony plan wydawniczy, usługa 22% VAT)

    wydawnictwo A sprzedaje książkę za X zł + 0% VAT a wydawnictwo B za X zł
    + 5% VAT, lub za (X - 5%) + 5% (w przybliżeniu) coby cena dla kupującego
    była taka sama. Widzisz różnicę?

    andy_nek

  • 8. Data: 2010-12-19 16:05:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > zł + 5% VAT, lub za (X - 5%) + 5% (w przybliżeniu) coby cena dla
    > kupującego była taka sama. Widzisz różnicę?

    Ale gdzie ta nierówność, bo ja też nie widzę.

  • 9. Data: 2010-12-19 16:58:28
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cef pisze:

    > Ale gdzie ta nierówność, bo ja też nie widzę.

    Jeżeli budujesz dom i kupujesz cegłę, i masz do wyboru taką samą za cenę
    10 zł netto + 0% VAT (A) lub 10 zł netto + 5 % VAT (B) to którą, jako
    konsument kupisz?

    Producent cegły B albo na 4 miesiące może iść na urlop, albo obniża zysk
    i sprzedaje cegłę w cenie 10 zł brutto (w tym 5% VAT)

    Czy widzisz różnicę w traktowaniu podmiotów gospodarczych przez nasze
    prawo? Dlaczego ktoś, kto wyprodukował cegłę 31.12 może ją sprzedawać do
    1.05 z ceną zawierającą VAT 0%, a ten, co wyprodukował ją 1.01 z ceną
    zawierającą VAT 5%? I dopiero po 1.05 to się wyrówna.

    Dlaczego nie zastosowano tego mechanizmu (4 miesiące sprzedaży z byłą
    stawką VAT) do producentów majtek dziecięcych (na przykład)?

    andy_nek

  • 10. Data: 2010-12-19 17:09:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > Jeżeli budujesz dom i kupujesz cegłę, i masz do wyboru taką samą za
    > cenę 10 zł netto + 0% VAT (A) lub 10 zł netto + 5 % VAT (B) to którą,
    > jako konsument kupisz?

    To nie jest dobry przykład. Ja akurat kupię tę droższą :-)

> [...]
    > do 1.05 z ceną zawierającą VAT 0%, a ten, co wyprodukował ją 1.01 z ceną
    > zawierającą VAT 5%? I dopiero po 1.05 to się wyrówna.

    Ale zakładając charakter ciągły tych procesów. To firma zyska
    (w Twoim rozumieniu) na każdej sprzedaży przed końcem roku
    w stosunku do tych co sprzedadzą coś po 2010.
    Jak dla kogoś te incydentalne przypadki są finansowo znaczące,
    to niech weźmie zaliczkę w 2010.