  • 1. Data: 2010-12-17 13:53:54
    Temat: kolejnosc dokumentow miedzy firmami
    Od: "Vicia" <p...@v...pl>

    hej mam mala zagwozdke. Mamy firme ktora zajmuje sie sprzedaza jednego
    materialu od konkretnego producenta. Jestesmy wylacznym dystrybutorem. Nie
    prowadzimy magazynu fizycznie tzn klient kupujac od nas, bedzie dostawal
    przesylke bezposrednio od producenta- bo tak latwiej. Jak to rozwiazac
    papierkowo?
    wstepne zalozenie:
    -klient decyduje sie na zakup
    -wplaca pieniadze na konto
    -my w tym momencie "kupujemy" towar u producenta
    -ten nam wystawia fakture
    -my wprowadzamy towar na magazyn na podstawie faktury
    -wystawiamy fakture klientowi zdejmujac tym samay dany towar ze stanu
    magazynowego
    -faktura jest wysylana osobno poczta do klienta lub mailem do producenta, a
    ten majac nasze upowaznienie podpisuje ja i dorzuca do przesylki

    Jak dla mnie troche za duzo krokow.
    Towar na magazyn musze wprowadzic przed sprzedaza- to logiczne. Czy moze byc
    opcja ze wprowadzam towar "z glowy" (wiem ze producent ma to na stanie), a
    nastepnie wystawiam fakture klientowi?
    A producent mi wystawia np na koniec miesiaca zbiorcza fakture za sprzedany
    mi towar?

    A moze jeszcze jakies latwiejsze rozwiazanie przyjdzie Wam do glowy? Calosc
    chcialbym oprzec na Subiekcie GT.

    No i drugie pytanie. Poki co nie mamy kasy fiskalnej, czesc klientow bedzie
    indwidualnych. Wystawiam im wiec fakture normalnie na dane typu imie,
    nazwisko, adres? a jak nie chca podac NIPu lub w ogole adresu?

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2010-12-17 14:13:47
    Temat: Re: kolejnosc dokumentow miedzy firmami
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-12-17 14:53, Vicia pisze:
> [...]
    > indwidualnych. Wystawiam im wiec fakture normalnie na dane typu imie,
    > nazwisko, adres? a jak nie chca podac NIPu lub w ogole adresu?

    Musisz prowadzić magazyn, że chcesz towar wprowadzać na niego?

    Producent musi wystawić fakturę zgodnie z przepisami, więc obowiązują go
    prawdopodobnie takie same zasady jak Ciebie.

    Aby wystawić fakturę VAT na towar, który zamówiłeś/zakupiłeś, a nie masz
    faktury, to musisz mieć dowód na to, że nim dysponujesz (odbiór towaru
    od producenta - specyfikacja towaru z podpisem, że odebrałeś go).

    Osoby indywidualne nie muszą podawać NIPu, wystawiasz bez niego. Adres
    ci podają, bo przecież gdzieś wysyłasz te przesyłki?

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-12-17 23:51:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010, Daniel Stalica wrote:

> [...]
    [...]
    [...]

    Kłóci się z wymogiem "do 7 dni".

    Czy hasło "sprzedaż nie udokumentowana fakturami" jest Ci znane?
    (nie mylić z hasłem "sprzedaż nieudokomentowana"!)

    > Musisz prowadzić magazyn, że chcesz towar wprowadzać na niego?

    Takoż w szoku jestem :)
    Przecież to by była fałszywa informacja.

    > Osoby indywidualne nie muszą podawać NIPu, wystawiasz bez niego. Adres ci
    > podają, bo przecież gdzieś wysyłasz te przesyłki?

    Niezależnie od tego, może przecież wystawiać paragony lub nic - jedynie
    spisując "po swojej stronie" fakt sprzedaży.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-12-18 15:21:51
    Od: "Vicia" <p...@v...pl>

    > Kłóci się z wymogiem "do 7 dni".

    to fakt, czyli zbiorcza raz na tydzien np...

    > Czy hasło "sprzedaż nie udokumentowana fakturami" jest Ci znane?
    > (nie mylić z hasłem "sprzedaż nieudokomentowana"!)

    no rzeczywiscie, moje pytanie bylo glupie:)

    > Takoż w szoku jestem :)
    > Przecież to by była fałszywa informacja.

    a tego nie łapię, no magazyn raczej musze prowadzic, w koncu sprzedaje jakis
    towar....

    pzdr
    Anax

  • 5. Data: 2010-12-18 16:13:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Vicia wrote:

    > no magazyn raczej musze prowadzic, w koncu
    > sprzedaje jakis towar....

    Musisz prowadzić, bo przepisy Cię zmuszają
    (np pełna księgowość) czy tylko chcesz sobie
    dla porządku prowadzić?

  • 6. Data: 2010-12-18 19:13:57
    Od: "Vicia" <p...@v...pl>

    > Musisz prowadzić, bo przepisy Cię zmuszają
    > (np pełna księgowość) czy tylko chcesz sobie
    > dla porządku prowadzić?

    spolka jawna, KPiR.
    Myslalem zeby prowadzic dla porzadku, w koncu bez magazynu pewnie szybko sie
    pogubie.
    Programy ksiegowe pozwalaja na wprowadzanie uslug lub towarow. Sprzewdajac
    towar musze miec automatycznie magazyn- jak czegos nie ma w magazynie to
    program bedzie monitowal ze chce sprzedac cos czego nie ma. Teoretycznie
    moge na to nie zwracac uwagi.
    Ale czy w takim wypadku mam postepowac:
    1)kllient przysyla zamowienie i placi kase
    2)ja skladam zamowienie do producenta i prosbe o wysylke
    3)ja na fakturze wpisuje co sprzedalem nie zwracajac uwagi na magazyn ?
    Magazyn od razu tak czy inaczej by mi sie zerowal bo nie zamawiam nic ponad
    to co zamawia klient...

    Plusy prowadzenia magazynu to pozniejsze statystyki czego ile sprzedalem- to
    jest jeden produkt ale wiele wersji. Konkretnie plytki elewacyjne w wielu
    odcieniach i szerokosciach- www.izoflex.pl -to podaje zeby przyblizyc o co
    mi chodzi:)

    Minus to skomplikowana procedura sprzedazy.

    pzdr
    Anax

  • 7. Data: 2010-12-18 19:46:46
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-12-18 20:13, Vicia pisze:

    > spolka jawna, KPiR.
    > Myslalem zeby prowadzic dla porzadku, w koncu bez magazynu pewnie szybko sie
    > pogubie.

    To zależy, choć wydaje mi się, że w Twoim modelu biznesu się nie pogubisz.

> [...]
    > towar musze miec automatycznie magazyn- jak czegos nie ma w magazynie to
    > program bedzie monitowal ze chce sprzedac cos czego nie ma. Teoretycznie

    Możesz prowadzić magazyn dla własnej informacji.

> [...]
    > Magazyn od razu tak czy inaczej by mi sie zerowal bo nie zamawiam nic ponad

    możesz

> [...]
    > mi chodzi:)
    >
    > Minus to skomplikowana procedura sprzedazy.

    Ja wiem czy skomplikowane... wolę tak, niż prowadzić własny magazyn i
    utrzymywać stany magazynowe.

  • 8. Data: 2010-12-23 21:48:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010, Vicia wrote:

    > a tego nie łapię, no magazyn raczej musze prowadzic,

    Pomijając tę (już wyjaśnioną obok) kwestię:

    > w koncu sprzedaje jakis towar....

    ...czy rozróżniasz pojęcia "sprzedaży", które są *różnie*
    zdefiniowane dla:
    - prawa cywilnego (sama "sprzedaż" jest *odrębna* od "wydania",
    zazwyczaj mającego znaczenie dla momentu podatkowego VAT,
    oraz "przeniesienia własności"! - niekiedy momenty wybranych
    zdarzeń się pokrywają a niekiedy nie)
    - podatku dochodowego (de facto nie sprzedaż jest podstawą opodatkowania,
    lecz przychód należny z jej tytułu!)
    - podatku od towarów i usług?

    Co do tego ostatniego, jest wyraźna regulacja wskazująca tok postępowania
    przy opodatkowaniu towaru który *nie* była w magazynie - "w ten sposób, że
    pierwszy z nich wydaje ten towar bezpoœrednio ostatniemu w kolejnoœci
    nabywcy[...]"
    :)

    pzdr, Gotfryd