  • 1. Data: 2004-02-05 00:46:31
    Temat: Umowa o dzieło jaki PIT?
    Od: Darek P.<d...@g...pl>

    Jako wspólnota zatrudniliśmy człowieka na umowę o dzieło i nie
    bardzo wiem jaki PIT powinienem wypełnić. Trochę się zmieniło od
    poprzedniego roku. Wydaje mi się że PIT 8A do 20 dnia następnego
    miesiąca i PIT 11/8B na zakończenie roku. Czy dobrze myślę?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-05 01:34:25
    Temat: Re: Umowa o dzieło jaki PIT?
    Od: "grynio001" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Dla umow zlecenia i umow o dzielo wypelnia sie PIT-4 w czesci C.66 oraz na
    koniec roku PIT-11/8B. Trzeba pamietac, ze dla umowy o dzielo sa 20% lub 50%
    koszty uzyskania przychodu, a zaliczke na podatek liczy sie wedlug skali 20% i
    nie odejmuje sie ulgi podatkowej (44,17).

  • 3. Data: 2004-02-05 08:31:24
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    To zależy czy pytanie dotyczy roku 2003, czy 2004.
    Jeśli w 2003 to podatek 20 % bez K.U.P. (ryczałt) i nie podaje się żadnego
    PIT na koniec roku , bo w 2003 r do kwoty 146 zł tak się postępuje jak
    podałam wyżej.

    Jeśli to dotyczy 2004 r to od każdej umowy od 1 zł liczy się podatek ale 19
    % z KUP 20 %. i wykazuje się w PIT 8B rocznym zleceniobiorcy, a u
    zleceniodawcy PIT 4 do 20 następnego miesiaca.
    TH >

  • 4. Data: 2004-02-05 11:34:06
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    TH <i...@t...com.pl> nagryzmolił(a) w

> [...]
    > 19 % z KUP 20 %. i wykazuje się w PIT 8B rocznym zleceniobiorcy, a u
    > zleceniodawcy PIT 4 do 20 następnego miesiaca.

    A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
    Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2004-02-05 13:01:49
    Od: Darek P.<d...@g...pl>

    serdecznie dziękuję za odpowiedzi

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-02-05 15:58:16
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> wrote in
    message

    > A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
    > Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

    Rozliczyć, dostaniesz.

  • 7. Data: 2004-02-05 17:28:12
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> nagryzmolił(a) w

    > Rozliczyć, dostaniesz.

    OK. Tak zrobię.

  • 8. Data: 2004-02-06 07:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004, poilkj wrote:

> [...]
    >+ > A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
    >+ > Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

    Z *nieprawidłowo* rozliczonego PIT ??
    Hm... może... A nie skończy się tak że w razie kontroli odda z odsetkami
    (bo jak rozumiem ew. karę "załapie" płatnik) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-07 08:53:06
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> nagryzmolił(a) w
    ezjan.zabrze.pl:

    > Z nieprawidłowo rozliczonego PIT ??
    > Hm... może... A nie skończy się tak że w razie kontroli odda z odsetkami
    > (bo jak rozumiem ew. karę "załapie" płatnik) ?

    A może napisać pismo do US? Podobno teraz muszą odpowiedzieć i jak już coś
    napiszą urzędowo to w razie jakiejkolwiek kontroli mogę się powołać na to co
    mi odpisali.

    Bo chodzi mi też o to że jak się z tej umowy nie rozliczę na zeznaniu
    rocznym to mogą się z kolei przyczepić że dlaczego jeśli dostałem pit8b to
    nie podałem tej kwoty w zeznaniu.

  • 10. Data: 2004-02-07 22:50:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004, Marcin Lubojański wrote:
    [...]
    >+ A może napisać pismo do US?

    Jak zleceniodawca ci bardzo nie podpadł to może daj mu szansę
    i zadzwoń że ci się PIT nie podoba :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)