1. Data: 2004-02-05 00:46:31
Temat:Umowa o dzieło jaki PIT?
Od:Darek P.<d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako wspólnota zatrudniliśmy człowieka na umowę o dzieło i nie
bardzo wiem jaki PIT powinienem wypełnić. Trochę się zmieniło od
poprzedniego roku. Wydaje mi się że PIT 8A do 20 dnia następnego
miesiąca i PIT 11/8B na zakończenie roku. Czy dobrze myślę?

-> http://usenet.pomocprawna.info

2. Data: 2004-02-05 01:34:25
Temat:Re: Umowa o dzieło jaki PIT?
Od:"grynio001" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

Dla umow zlecenia i umow o dzielo wypelnia sie PIT-4 w czesci C.66 oraz na
koniec roku PIT-11/8B. Trzeba pamietac, ze dla umowy o dzielo sa 20% lub 50%
koszty uzyskania przychodu, a zaliczke na podatek liczy sie wedlug skali 20% i
nie odejmuje sie ulgi podatkowej (44,17).

3. Data: 2004-02-05 08:31:24
Od:"TH" <i...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy czy pytanie dotyczy roku 2003, czy 2004.
Jeśli w 2003 to podatek 20 % bez K.U.P. (ryczałt) i nie podaje się żadnego
PIT na koniec roku , bo w 2003 r do kwoty 146 zł tak się postępuje jak
podałam wyżej.

Jeśli to dotyczy 2004 r to od każdej umowy od 1 zł liczy się podatek ale 19
% z KUP 20 %. i wykazuje się w PIT 8B rocznym zleceniobiorcy, a u
zleceniodawcy PIT 4 do 20 następnego miesiaca.
TH >

4. Data: 2004-02-05 11:34:06
Od:"Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

TH <i...@t...com.pl> nagryzmolił(a) w

> [...]
> 19 % z KUP 20 %. i wykazuje się w PIT 8B rocznym zleceniobiorcy, a u
> zleceniodawcy PIT 4 do 20 następnego miesiaca.

A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

5. Data: 2004-02-05 13:01:49
Od:Darek P.<d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

serdecznie dziękuję za odpowiedzi

-> http://usenet.pomocprawna.info

6. Data: 2004-02-05 15:58:16
Od:"poilkj" <...@...a.a.a.invalid> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> wrote in
message

> A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
> Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

Rozliczyć, dostaniesz.

7. Data: 2004-02-05 17:28:12
Od:"Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

poilkj <...@...a.a.a.invalid> nagryzmolił(a) w

> Rozliczyć, dostaniesz.

OK. Tak zrobię.

8. Data: 2004-02-06 07:05:24
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Feb 2004, poilkj wrote:

> [...]
>+ > A co zrobić jeśli dostałem PIT 8B za 2003 rok, za kwote 120zł?
>+ > Moge rozliczyć (dostane zwrot) czy nie?

Z *nieprawidłowo* rozliczonego PIT ??
Hm... może... A nie skończy się tak że w razie kontroli odda z odsetkami
(bo jak rozumiem ew. karę "załapie" płatnik) ?

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

9. Data: 2004-02-07 08:53:06
Od:"Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> nagryzmolił(a) w
ezjan.zabrze.pl:

> Z nieprawidłowo rozliczonego PIT ??
> Hm... może... A nie skończy się tak że w razie kontroli odda z odsetkami
> (bo jak rozumiem ew. karę "załapie" płatnik) ?

A może napisać pismo do US? Podobno teraz muszą odpowiedzieć i jak już coś
napiszą urzędowo to w razie jakiejkolwiek kontroli mogę się powołać na to co
mi odpisali.

Bo chodzi mi też o to że jak się z tej umowy nie rozliczę na zeznaniu
rocznym to mogą się z kolei przyczepić że dlaczego jeśli dostałem pit8b to
nie podałem tej kwoty w zeznaniu.

10. Data: 2004-02-07 22:50:12
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Feb 2004, Marcin Lubojański wrote:
[...]
>+ A może napisać pismo do US?

Jak zleceniodawca ci bardzo nie podpadł to może daj mu szansę
i zadzwoń że ci się PIT nie podoba :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)