  • 1. Data: 2005-03-02 21:26:39
    Temat: Umowa o dzielo - podatek dochdowy
    Od: slimak <s...@w...pl>

    wiem ze:
    "W przypadku tejz.e umowy obowia;zuje op?acenie podatku dochodowego przez
    zleceniodawce;. Jest on podzielony na zaliczke; na podatek dochodowy,
    która; pobiera sie; w wysokos'ci 19% nalez.nos'ci pomniejszonej o koszty
    uzyskania przychodów. ?a;cznie koszty tegoz. podatku wynosza; 19%
    uzyskanego przychodu, choc' moga; wzrosna;c' w przypadku korzystania przez
    wykonuja;cego zlecenie z praw autorskich i praw pokrewnych (w rozumieniu
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych), tzn. gdy konkretne
    dzie?o ma charakter dzia?alnos'ci twórczej."

    Ale ile czasu od zakonczenia wykonania dziela zleceniodawca
    (platnik) musi wplacic podatek?
    Czy wplaty dokonuje na podstawie jakiegos druku?

    Wiem ze do konca lutego nastepnego roku misi wystawic wykonawcy PIT8B

  • 2. Data: 2005-03-02 21:35:52
    Temat: Re: Umowa o dzielo - podatek dochdowy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia slimak <s...@w...pl>
    wystukal[a]:
    > charakter dzia?alnos'ci twórczej." Ale ile czasu od zakonczenia
    > wykonania dziela zleceniodawca (platnik) musi wplacic podatek?
    > Czy wplaty dokonuje na podstawie jakiegos druku?

    Podatek odprowadza do US tak samo jakby to byl pracownik. Liczy sie
    miesiac wyplacenia. A podatek odprowadza sie do US (wlasciwego dla
    zamawiajacego dzielo) do 20 dnia nastepnego miesiaca po dacie wyplaty
    (czyli placisz w lutym, a podatek odprowadzasz do 20 marca).
    Formularz Pit - 4, pozycja bodajze 50 (costam z praw autorskich i umów
    dziel, zlecen), a przelew na drukach przelewu takie jak do US.

    > Wiem ze do konca lutego nastepnego roku misi wystawic wykonawcy PIT8B

    Tak. Chociaz za rok 2005 bedzie dluzszy termin.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #